• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför inte HBK-dekaler?

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Varför använder inte ni som rör er på vägarna Husbilsklubbens jättefina/påkostade dekaler, är jag "udda" som har dessa dekaler i fram och i bak på mina husbilar?

I veckan som gick åkte vi t.ex Kungsbacka - Stockholm/Riga - Kungsbacka med p-bil (väg 40 + E4), vi räknade alla HB exkl utl-reg, som vi mötte på upp- resp nedresan! På nästan 100% av de HB som vi mötte så kunde vi lätt kontrollera om de hade något HBK-märke i fram och eller i bak;
¤ till Sthlm 4/5, kl 10 - 16, mötte 118 st HB (VARAV 1 st försedd med någon HBK-dekal)
¤ åter till Kungsbacka 10/5, kl 13 - 19, så mötte 46 st HB (VARAV ingen hade HBK-dekal)
¤ fö var endast 2 st HB av typ "plåtis" så de rör sig tydligen inte så mycket heller till vardags

Om vi nu antar att det finns 60.000 HB i Sverige och att 10.000 av dessa är HBK:are = så borde var 6:e HB som man möter vara en HBK:are. Eftersom vi de facto mötte 164 HB så borde;
¤ 164/6 = 27 st varit försedda med HBK-dekal men i verkligheten var det bara 1 st som hade HBK märke fram och eller bak! Statistiskt innebär detta att bara 10.000/27 = 370 st av 10.000 HBK-are har satt på sina erhållna dekaler, alternativt kör de som satt på sina dekaler väldigt lite i Sverige (oavsett vad som sägs)!

HBK-dekaler får ju alla nya HBK-medlemmar, frågan är bara vart tar dekalerna vägen och varför sitter de inte på våra husbilar så att vi märks - någon som vet?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Då är det annorlunda när man kör i Spanien. Där ser man HBK-dekaler på nästan varje svensk husbil man möter. :)

Har alltid haft dekaler och nummer både fram och bak.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Varför använder inte ni som rör er på vägarna Husbilsklubbens jättefina/påkostade dekaler, är jag "udda" som har dessa dekaler i fram och i bak på mina husbilar?

Relax.Vi har ett märke på motorhuven och ett stort baktill.När vi är ute och åker ser vi många klubbmärken så jag förstår inte ditt påstående.Sedan undrar jag hur många husbilar du har?Du skriver mina husbilar.
HaDe Hasse
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Denna frågan ska bli intressant att få svar på om du får något. I tidigare trådar har jag hört om att man inte vill klistra på bilen, men en del har kommit runt det genom att sätta på rutan eller innanför rutan. Har även hört om någon som blivit trakasserad för HBK dekalerna. Sen kommer nästa fråga, varför sitter det så många HBK dekaler på bilar på bilfirmorna? Jag har tagit bort mina när jag bytt bil, men...

Från en som har dekaler fram och bak med medlemsnummer fram och bak, samt på nummerplåtshållarna också... Överdrivet säger säkert en del, men jag är stolt över att visa min tillhörighet!
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vi skulle först sätta på dekalerna men tänkte om..

Vi har valt att inte sätta på dekalerna för att Husbilsklubben inte skulle få skit för något vi eventuellt har gjort..

Men vi lämnar alltid platsen som den var innan vi kom dit.:yes:
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Mina upplevelser är i Sverige är faktiskt liknande som Relax beskriver.
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har inte satt på mina dekaler ännu eftersom vi snart ska byta husbil :p
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vi har dekaler och nr både fram och bak. Samt våra namn på dörrarna och stora bokstäver med namn bak ( felbeställning ) . Många har tagit kontakt med oss då dom sett dom. Ok vi har också blivit utsatta för en motståndare till HBK men då jag fick honom att fatta , jag är stolt över att vara medlem i HBK. Svarade på alla hans påstående och förklarade ordet respekt för honom då bad han om ursäkt och gick. Vi anser att alla ha rätt att vara medlem i vad dom vill ,själva är vi medlemmar i flera klubbar. Vi tycker det är ett bra inlednings ämne vid ny kontakt "hej vi ser att ni också är med i HBK" )
Men det är upp till var och en vad man vill klistra på sin husbil.
En sak har vi alla gemensamt ,oberoende av medlemsskap nämligen Husbils intresset.
Ha en härlig sommar kanske ses vi utmed vägarna.
Mvh Gunilla.
PS min gubbe delar min åsikt Ds
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har också märkt att många inte har dekaler. En del vill nog inte klistra nåt på husbilen, tror det blir toppen när det kommer en dekal som man kan fästa på insidan rutan med sugkoppar. Kanske är fler som har dekal då?

En del vill nog inte röja sin identitet...av olika anledningar...:wub:

Själva har vi dekaler och nummer både fram och bak...;)
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Varför använder inte ni som rör er på vägarna Husbilsklubbens jättefina/påkostade dekaler, är jag "udda" som har dessa dekaler i fram och i bak på mina husbilar?

Relax.Vi har ett märke på motorhuven och ett stort baktill.När vi är ute och åker ser vi många klubbmärken så jag förstår inte ditt påstående.Sedan undrar jag hur många husbilar du har?Du skriver mina husbilar.
HaDe Hasse
Eftersom du undrar Hasse, så ska jag svara dig - den nuvarande är min 4:e husbil under den tid som jag varit medlem i HBK (tillåtet att byta??)! De STORA dekalerna har jag, dock utan nr, anbringat på de platser som rekommenderats för ändamålet (högt upp fram resp bak = tror i alla fall att det är rätt?) enligt tidigare trådar!

Om du Hasse till äventyrs skulle tro att min syn är bristfällig eller att jag är förvirrad så kan jag försäkra dig om att den numera är helt perfekt, 1.0 på båda ögonen ... och klarar att både se och hålla isär saker som jag ser!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Relax
Jag har inte skrivit ett enda ord om din syn, det är din kommentar.
HaDe Hasse
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Eftersom jag redovisat det som jag sett med egna och frugans ögon som fakta just då och du då ifrågasätter mina faktiska nertecknade uppgifter, så tycker jag att kommentaren passar in perfekt, utom i din värld kanske?/!
 

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Med mina Öger sett.

Nää en massa jäkla dekaler o annan skit det kan jag faktiskt vara utan, detta gäller även HBK´s plastpryttlar.
Jag umgås hejvilt med folk på ställplatser och var jag nu träffar på en Husbil.
Med vänlig hälsning Tant Sture
 
Toppen