Sv: Varför en egen "Damernas"?
Man borde läsa sina egna inlägg innan man publicerar dem. Hade du gjort det, så hade du möjligen märkt hur fördomsfullt och inskränkt ditt inlägg är.
Du slår fast att min andra kultur befinner sig på stenåldern och den du representerar är mycket bättre, högre stående kultur. Ni löser era konflikter och blir inte inblandade i krig.
Om det kan jag säga att Sverige hade jäkla tur att Hitler och Göring var så betuttade i den Nordiska hegemonin att de betraktade svenskar som broderfolk. Annars hade det gått illa. Lika illa som för danskar och för norrman, ett dygn tog det att ta över dessa riken, och Sverige hade fallit lika fort, då soldat ämnen saknas.
I restaurangerna delar ni notan till sista ören och kallar det rättvist. Ni lagstiftar parförhållanden med samma anda liksom föräldrarledighet osv. med millimeter rättvisa. Ni begriper aldrig att det är en teoretiskt konstruktion. Det går inte att lagstifta vad par gör i sitt privata hem, jag vet att ni försöker, men det är lika fruktlöst som er integrationspolitik. Man kan inte i en parförhållande demonstrera sin självständighet och bara stirra på sina "offentliga" rättigheter. Då har man inte förstått vitsen med äktenskapet. Vill man i varje läge vara så självständig individualist med millimeter rättvisa som svenskar vill vara, då är inte parförhållanden rätt relation för svenskar. Och alldeles rätt, ingen annan stans i världen finns så många ensamhushåll som i Sverige. Kanske är det det som jag inte begriper, att Sveriges utveckling skall leda till ensamhushåll med ensamma människor, men där allt är så rätt?