• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför El-cykel

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Varför El-cykel

Du har inget "svampplockarknä" längre sa min doktor efter att han plockat bort andra minisken i samma knä! Dessutom dömde jag fotboll. Båda sakerna såg jag som en mycket trevlig hobby!

Nu efter 3 år så kan jag plocka svamp men inte döma fotboll. Jag har tränat - både med el- och vanlig cykel - för att stärka knä. När det är som sämst tar jag elhojen men för att orka plocka svamp så tränar jag ibland med vanlig hoj. Hustrun har ett gammalt diskbrock som inte är bra + en höft som är dum + och ett knä som låser sig ibland.

Utan våra elcyklar skulle vi vara riktigt handikappade och inte haft den gnista vi trots allt har i dag. Vi åker ner till Spanien varje vinter och hoppas att övriga hälsan står oss bi så att vi kan känna oss ganska "normala" trots våra krämpor!:msn_turtle:

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Vi älskar våra elcyklar:D Och jag älskar oxå att promenera däremot hatade jag att cykla.
Nu har vi skaffat elcyklar men det ena utesluter inte det andra.
Promenerar fortfarande varje dag men nu får vi mer motion för nu cyklar vi oxå;) för trampar gör du ju på elcykeln oxå
Tycker att det är toppen att ha när man ligger på Camping/Ställplats en bit utanför stan.
Hellre elcykel än bussen;)

Gun

F

F.d. 24837

Guest

Viapea! I rubriken på den här tråden ställer du en fråga! Vi har svarat på den fråga som du själv ställde! Att du lyckas med konststycket att missförstå ämnet i den tråd som du själv har startat är ju något ovanligt dock. I och för sig har du rätt i att motion är nyttigt för alla! Det är ju bland annat därför vi använder elcykel, för sjutton!

Jappe

Nä Jappe, jag har inte startat den här tråden, det har webadmin gjort genom att flytta mitt inlägg från en annan tråd.
Rubriken har webadmin skapat helt själv.
Men oavsett så om du läser vad jag skriver så kanske du ser vad det står..

H

hianders

Guest

Sluta hacka på andra nu!!

Respektera om dina medmänniskor har krämpor och vill ha en elcykel (som man också kan trampa med!!). Du som kan, motionera som vanligt och som sagt, respektera de som inte kan som du! Jag tror nog att alla människor vill röra på sig och motionera i den mån man kan! Alla gör nog så gott man kan och det kan med åren bli lite jobbigare men men................

Inger

Carina & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
8781
Medlemskap
2025

För att jag har en nervskada i ett ben tack vare El- cykeln kan jag hänga med maken på cykelturer.:yes:

Senast ändrad:
F

F.d. 24837

Guest

Är det mig du avser Inger?
Antar det och vill då fråga vem jag hackat på?
Har inte riktat kritik till någon personligen här, har inte heller skrivit ett enda ord om min egen förmåga till att motionera.
Dock är det vetenskapligt bevisat att träning och motion motverkar många sjukdomar och för tidigt åldrande, det är också ett faktum att bristen på motion skapat en av vår tids största folksjukdomar.

Konstigt att en del inte klarar att läsa vetenskapligt bevisad fakta utan att göra personliga påhopp..
Skulle nästan kunna tro att nån känner sig träffad..

F

F.d. 52943

Guest

Nä Jappe, jag har inte startat den här tråden, det har webadmin gjort genom att flytta mitt inlägg från en annan tråd.
Rubriken har webadmin skapat helt själv.
Men oavsett så om du läser vad jag skriver så kanske du ser vad det står..

Webbarna gör ett jättejobb och bidrar med sina insatser väldigt aktivt till att vi har ett forum som är relativt rumsrent, stringent och går att söka i.

Men ibland kan även den ädlaste avsikt slå lite fel.....:wideeyed:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Vipea: sluta klaga på folk för att dom har råd att köpa elcykel. Du tycks ju inte ens ha råd med medlemsavgiften!

F

F.d. 24837

Guest

Vipea: sluta klaga på folk för att dom har råd att köpa elcykel. Du tycks ju inte ens ha råd med medlemsavgiften!

Ännu ett personligt påhopp med anklagelser som är rent lögnaktiga.
Har tydligen träffat en öm punkt här...

F

F.d. 55376

Guest

Viapea, Jag håller med om att motion o hälsa går hand i hand och att det är veteskapligt bevisat.
Sen tycker jag att det är upp till var o en, Jag har inga sjukdomar som gör att jag behöver en elcykel, men det är så mycket roligare att just cykla tycker jag;)
Sen tycker jag att man ska få vara "intresserad" utan att bli påhoppad att man inte har råd med avgiften, sånt hör inte hemma här.

Gun

H

hianders

Guest

Vad vill du med tråden? oavsett var den startades??!!

Jag tror att alla vill röra sig oavsett möjligheterna! Men, ibland tar det emot oavsett de känningar man har i knän och rygg bl a. Vi gör alla så gott vi kan!

Lägg nu ner denna tråd och motionera mera beroende på de möjligheter du/vi har!

Ha en bra kväll!

Inger/fru hianders

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen