• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför är det så här

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Varför är det så här

Därimot springer man människa som häst i vänstervarv.
Första gången någon tar upp ett modellplan flyger dom vänstervarv.
Detta oavsätt om dom är höger eller vänsterhänta.
Varför?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

här kommer en annan sak som måste lösas, :p varför svarar dom flesta till baks samma sak som man säger,
jag skall förklara:spinny:

om jag säger Hej! till en person jag möter så svarar personen nästan alltid Hej! tillbaks
säger jag Tjena! o då får jag som svar Tjena!
osv osv
finns det ingen fantasi :confused:

:)

När vi var på campingen i Ingolstadt/Tyskland så var jag och frun ute på en kvällspromenad och mötte en dam som sa guten anbend och jag svarade guten morgen .

Hon tittade så konstigt på mej då ;)

F

F.d. 12156

Guest

Idag när jag startade lastbilen gick den ojämt ett par sekunder , lite senare så kände jag en svag doft av diesel när jag ändå var i motala så åkte jag över till verkstaden. Snabbt konstaterade vi att en slang var avskavd och den åtgärdades . Glad som jag var ringde jag till dom jag kör för och sa nu rullar jag igen.......... 2 minuter senare stannar lastbilen pang bom , då fick jag ett följdfel av det gamla felet en packning gav sig vid handpumpen . Det tog 1 timme innan dom kunde komma för det var fullt på verkstaden , jag frös det har snöat hela förmiddagen och sedan en timme att åtgärda med resa efter reservdelar sedan snurrade bilen igång igen ......... Det förstörde min dag med jobb mm det blev ingen husbil för det är 10 cm snö , frun är deppig för att vi inte kan åka.Så frågan måste väl vara :
varför måste det bli så här eller vad har jag gjort för illa ????

F

F.d. 7569

Guest

Orsaken är nog att du låtit bli att lägga in en smiley :cool:

//Roger

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest

Idag när jag startade lastbilen gick den ojämt ett par sekunder , lite senare så kände jag en svag doft av diesel när jag ändå var i motala så åkte jag över till verkstaden. Snabbt konstaterade vi att en slang var avskavd och den åtgärdades . Glad som jag var ringde jag till dom jag kör för och sa nu rullar jag igen.......... 2 minuter senare stannar lastbilen pang bom , då fick jag ett följdfel av det gamla felet en packning gav sig vid handpumpen . Det tog 1 timme innan dom kunde komma för det var fullt på verkstaden , jag frös det har snöat hela förmiddagen och sedan en timme att åtgärda med resa efter reservdelar sedan snurrade bilen igång igen ......... Det förstörde min dag med jobb mm det blev ingen husbil för det är 10 cm snö , frun är deppig för att vi inte kan åka.Så frågan måste väl vara :
:(:(:(:D

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Varför tar alltid den kö jag väljer till kassan längst tid???
Jag väljer alltid "fel" kö!!!
Trots att det står lika många personer i de köer jag väljer på, och trots att de har lika stora varulass...:mad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Nja det är väl brist på underhåll på lastbilen du har väl hört uttrycket kör tills det rasar ;) :) ;) :) nä vi har skitväder här hemma också men ni får väl gå ut och bo i husbilen på tomten istället .
Då har ni "kommit ut" lite iallafall .

Aviatören

HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
1972
Medlemskap
2025

Den här tråden kan ju bli hur lång som helst, om man har tid.
Här kommer ett litet annorlunda bidrag att fundera på:

I den stora tysta skogen går en gammal trädgren av och faller ner. Ingen varelse finns närheten.
Hörs det då??

Naturligtvis, men det var ju ingen där.....eller?

Aviatören

F

F.d. 12156

Guest

Nja det är väl brist på underhåll på lastbilen du har väl hört uttrycket kör tills det rasar ;) :) ;) :) nä vi har skitväder här hemma också men ni får väl gå ut och bo i husbilen på tomten istället .
Då har ni "kommit ut" lite iallafall .
hade önskat att det var brist på underhåll :(då har man iallafall sig själv att skylla .Jag försöker reparera bort felen innan dom blir till så att säga, men en skavd slang är inte lätt att förutse:confused:kostar säkert 4000 för ingenting "en bit plast slang och en handpump":(
bo på tomten ... nja där går nog husbilsgränsen för mig tror jag:D

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Den här tråden kan ju bli hur lång som helst, om man har tid.
Här kommer ett litet annorlunda bidrag att fundera på:

I den stora tysta skogen går en gammal trädgren av och faller ner. Ingen varelse finns närheten.
Hörs det då??

Naturligtvis, men det var ju ingen där.....eller?

Aviatören

Nästan som bilen som går snabbare än ljusets hastighet ..

Vad händer när du slår på ljuset blir det fortfarande mörkt då .....

Eller hur går det med flugan som flyger inne i bilen som har en blixtrande accleration , krossas flugan mot bakrutan ?

F

F.d. 11293

Guest

varför har dom flesta "bestämmda" sitt platser
tex när man sitter o äter hemma, åker på en bussresa, eller på jobbet :confused:
på bussresan kan man höra "ta inte min stol" hummf

F

F.d. 3314

Guest

Frågan som har gnagt mig länge kanske jag skulle kunna få hjälp med här då, nu när den stora frågetråden ändå är startad.

När skurken har tömt hela pistolmagasinet mot stålmannens och sett att kulorna bara studsar mot bröstkorgen, varför bryr han sig då om att kasta den tomma pistolen mot stålis?

Och varför duckar stålmannen när pistolen kommer flygande? :confused: :confused:

Undrar Robert

F

F.d. 11293

Guest

kollade på gräsmattan o där gick en koltrast, plötsligt stannar den till o kör ner näbbet i jorden o drar upp en fet daggmask till frukost, hur hittar han den?
väsnas en daggmask :confused:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Varför tar alltid den kö jag väljer till kassan längst tid???
Jag väljer alltid "fel" kö!!!
Trots att det står lika många personer i de köer jag väljer på, och trots att de har lika stora varulass...:mad:
När du står i din kö har du en kö vid var sida. Chansen att du tog den snabbaste är bara 1/3, alltså går någon av de andra snabbare i 2 av 3 fall.
Calle

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023

" Bestämmda platser "

Är nog medfött för att undvika kiv var man ska sitta eller stå , gäller även i djurvärden .

När jag var liten hade min far mjölkkor , på sommaren när dom var ute på bete och
vi tog in dom på kvällen för mjölkning gick dom nästan alltid till samma bås-plats i ladugården för mjölkning , ställde sej någon ko i fel bås blev det väsen .

Därmed inga jämförelser , kom bara på ett härligt barndomsminne .

Ha en trevlig afton .

F

F.d. 20998

Guest

Angående detta med vilken sida man står på vid Bankomatköer så råkade jag ut för en udda händelse för något år sedan när jag skulle ta ut pengar.

Kommer fram till Bankomaten och det står redan en och tar ut pengar, jag kommer från hans vänstra håll och ställer mig i kö där. Att gå runt för att sedan ställa sig i kö från höger var inget som jag reflekterade över.

Efter några sekunder så anslöt det sig en till bakom mig och vi var då således två personer som stod i kö från vänster. Då händer det roliga, det kommer en från motsatt riktning och ställer sig i kö från höger trots att vi redan är två som står från vänster. Sedan ställer sig människan och börjar blänga på åt vårat håll. Funderade efteråt lite på detta och kom fram till att det var som vi redan har kommit fram till i tråden att dom flesta ställer sig i kö åt höger och att vi "vänsteraktivister" ;) hade gjort något ovanligt.

F

F.d. 11293

Guest

kom på några frågor till som jag tycker är viktigt att få reda på varför.
Varför ligger man i 90 km i vänsterfilen :confused: (när det går undan som attan) :rolleyes:
och varför drar man en storlek, när det gäller kläder :confused: (jag har stolek 39) :rolleyes:

F

F.d. 53009

Guest

och varför läser man i tidningen att en äldre man eller kvinna ramlade och bröt benet och inte en gammal dito. Äldre än vadå? Har aldrig sett att en yngre kvinna råkat ut för något, då är det en ung.

Birger

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Birger, för att röra till det mer så finns det faktiskt en definition av äldre.:wideeyed:
En person är yngre-äldre mellan 65-79 år och från 80 och uppåt betecknas den som äldre-äldre. Har för mig att det är WHO som ligger bakom den. /Jeanette

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Det där med böjda kön, kan det bero på att de flesta är högerhänta? Apropå att svara kan det vara att man inte vill avvika, utmärka sig. Finns säkert någon forkningsrapport på detta i socialt betende. Själv är jag inte så van vit dessa "mjuka" detajer. Leffe

Blev full i skratt när jag läste ditt inlägg Leffe. Man kan tolka det på mer än ett sätt. Min morfar hade herrekiperingsaffär och de sydde bla upp kostymer. Det hade stor betydelse åt vilket håll man (kunden) hade (sitt) kön, men det hette ju PTV eller PTH! /Jeanette

Toppen