• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varbergs underb.... ställpl.

T

Teddi

Guest
Sv: Varbergs underb.... ställpl.

vi behöver väl inte måla f-n på väggen redan nu,,får ja bara listan så åker ja ner till varberg,,
har en fråga,,,den platsen som stängts,,fanns där #latrintömning#? är även apelviken kommunal mark? finns där l-tömning?

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Hej

På apelvikens ställplats finns det latrintömning, tror det är kommunal mark. Har i alla fall för mig att det stod Varbergs kommun på kvittot.

/Per

T

Teddi

Guest

tack,,de har ju funnits 5-6 ställ platser därnere tidigare,,ock denna tråd handlar väl om getterön,undrar om där fanns nån tömning,,finns inte detta ,,ja då kan vi vara med ock sponsra detta,,ock ihop med klubbens #miljöslogan,# den finns här nånstans,,ja har själv läst den,,

ihop med protestlistan--ock event,,medverkan till tömning--ock ett gott miljötänkande så kan man kanske komma en bit,,de har gått bra på andra ställen ja besökt,,skicka denna slogan till mej,,så väntar ja på listan,,sen åker ja ner,,
efter det kan vi måla #väggen#:D:D

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Och i media går debatten högoch tyvärr så verkar många ha en "skev" bild av husbilsturisterna.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    350,8 KB · Visningar: 51
  • 2.jpg
    2.jpg
    309,9 KB · Visningar: 33
  • 3.jpg
    3.jpg
    341,7 KB · Visningar: 48
T

Teddi

Guest

så ser allmänhetens intryck på oss ut,tyvärr,,,lite överallt,,vi campar gratis,,de e inte klokt,,men vi kan ju inte bara sitta här ock diskutera dessa accelererade problem,,
vi måste ju försvara vårat åkande,,utav över 8000 medl,,så måste ju kunskapen finnas att ta matchen,
ja läste #generella parkeringsmöjligheter#,,nationella,,lika över hela landet,,men ett sanslöst utbud av godtycklig skyltning på många ställen,,både ogiltiga ock olagliga

ja har inte fått svar än från DO,,men de kommer,,en statlig myndighet är förpliktad att svara på brev,,
i denna cybervärld,,detta trådlösa inferno:p vi sitter hur många som helst o chattar,,

varför inte ta tillfället i akt o chatta med beslutsfattare,,myndigheter,kommuner etc,,

de har väl aldrig funnits lättare sätt att uttrycka sitt missnöje,,

kom igen gubbar,, teddi,,

F

F.d. 8325

Guest

Jag tycker parkeringar skall vara tillgängligt och billiga för alla, och fungera som en "morot" för besökare/turister. Så det känns lockande och bekvämt att komma till komunen och spendera pengar på detaljisterna....och inte då vara som en "bromskloss".
För denna "bromskloss" tror jag fungerar både på penningstinna, som fattiga arbetarproletärer ......
mvh Stig

Toppen