• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var tar alla skrotade husbilar vägen ?

F

F.d. 50334

Guest
Se rubrik !
I Skåne finns det åtminstone 1 husbilsskrot, i Sjöbo. Dock inte så många husbilar men mycket mera av husvagnar. Så tillbaka till min fråga . Var finns dom ?

Mvh Ulf Stensson

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Var tar alla skrotade husbilar vägen ?

Jag tror att det vansinniga andrahandsvärdet gör att nästan inga husbilar skrotas (kanske vis försäkringsbolag). Spelar ingen roll hur gammal en husbil är eller vilket skick den är, den är fortfatrande ett revoveringsobjekt för någon och absolut inte omöjlig att sälja - oavsett skick.

Peter :)

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

det ska finnas en i Västeråstrakterna,annars är det nog många husbilsfirmor som tar hand om dom som är nyare o skrotade, säljer en del användbart o resten hamnar väl som skrot,,gamla bilar o vagnar vill skroten knappt ha för mycket jobb att ta hand om dom, för det som inte blir skrot ska till tippen för deponering eller brännas och det kostar att lämnat där,hälsningar Lasse

Carthi51

HBK Medlem
Kommun
bollnäs
HBK-Nr
4348
Medlemskap
2025

ang skrotade husbilar/vagnar; kolla på Returbilen.se. Dom finns på flera platser i Sverige bla Kungsåra som ligger mellan Enköping o Västerås, där finns just nu ca 10 husvagnar och ca 6 husbilar i varierande skick, självplock och låga priser, mest äldre objekt, lycka till med sökandet. Clabbe

Toppen