• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

var snöar det nu

F

F.d. 2692

Guest
Sv: var snöar det nu

Såja, nu var vintern förbi. Den varade uppåt 6 timmar, dom 2 cm snö har nu blivit vatten.

F

F.d. 4811

Guest

Nu har det tilltagit igen i Linköping, ganska vitt nu faktiskt.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Någon 1/2 centimeter är det här.Det snöar lite ser det ut som,ser ej bergen o skogen.
Ja idag blir det inte så mörkt ute ialla fall./sus

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021

Här i Klippan snör det också. Det började i går och har fortsatt. Det är dock ganska sparsamt med det som har bivit liggande. Kanske någon cm. Brr vi som längtade efter våren:twitcy:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024

Det snöar för fullt i Halmstad också - men det blir väl som vanilgt snöblandat regn till slutet av veckan och allt försvinner igen. Men vi har äntligen fått fåglarna tillbaks i fågelmataren - de har hållt sig borta ett tag nu. Vi har haft jättemånga fåglar här hela tiden men för några veckor sedan bara försvann de.

Nu är det februari och sedan mars och sen............:mh3:

Marie

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2025

Här i Sjöhultet som ligger i Örkelljunga kommun snöar det och temp ligger på +0,8. Vackert är det men visst längtar man mer efter våren nu. Dock är väl ägarna till skidanläggningen Vallåsen i Laholms kommun glada samt alla barn som vill ut och leka i det vita :) Håll hårt i ratten alla ni som trotsar snön ;) Mvh Annelie

F

F.d. 1074

Guest

Godmiddag
Här i Tingsryd i Småland snöar det, det ligger ungefär någon centimeter från imorse.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Här i Hillerstorp snöar det för fullt. Det ligger väl 3-4 cm på backen.

Personligen tycker jag det är fint, hoppas bara det får ligga över helgen och i nästa vecka när det är sportlov. :yes:

Mvh / Per

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Just nu snöar det även över Mjölby.
Hörde faktiskt en trafikvarning tidigare i morse: E 4.an mycket hal Mjölby - Ödeshög.
Skall snart ut och jobba igen, bara hemma på rast.
Blir att ta det lilla lugna./Bengt

F

F.d. 4811

Guest

Sitter på mitt jobb i Nyköping och här har det snöat sedan i morse. Det ökar o ökar.
När jag åkte hemifrån Linköping i morse hade det kommit ca 2 cm sedan i går kväll.
Hoppas det inte kommer för mycket så det blir problem för tågen när jag ska hemåt i kväll.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55288

Guest

Jodå, nu har det börjat snöa här oxå. Om det blir något kvar på marken får tiden utvisa. Inneväder just nu.
Leena

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Hej! I Värmdö snöar det lite eller snö blandat regn
Frank

Senast ändrad:
F

F.d. 4035

Guest

Väder status från Umeå.
Utöver den halvmeter med snö som vi hade sen tidigare har det nu lagts till ytterligare ca. 3,5 dm ny snö.
Pust... Husbils livet känns väldigt långt bort.

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025

Väder status från Umeå.
Utöver den halvmeter med snö som vi hade sen tidigare har det nu lagts till ytterligare ca. 3,5 dm ny snö.
Pust... Husbils livet känns väldigt långt bort.

Hej här på andra sidan viken har vi inte halvmeter snö men det kommer snö nu och prognosen för följade dagar är det mera snö
Men för oss är husbils livet inte långt borta det blir tredje veckoslutet efter varandra som vi åker ut, i morgon åker vi till Vuokatti utanför Kaajani nära ryska gränsen.
Det blir slalom för yngsta dottern med en kompis, för oss blir det vanlig skidåkning samt kanske dans på kvällen:)
Ha de Paffw 1977

Här finns en länk på finska o. ryska:mad:Vuokatti

Senast ändrad:
F

F.d. 5817

Guest

Finska kan jag, så fick med meg att det är ungefär samma priser hos er som det är i Tandådalen i Sälen. I alla fall dygnpriset. :)

Här i Hamar, Norge har det blivit mildare än det minus 15-20 som det har varit en stund. Närmar seg runt minus 5. Därmed ochså mera snö. Fast jag är glad att jag bor på en sådan plats där det är alla årstider. Specielt som hundägare. Då slipper man ha en blött hund till tid och otid.

Jepp! Plogat ny snö i dag ochså. Fast det gör man så gärna. Trim är aldrig skadligt.
8.gif

Bilagor

• DSC_0091.jpg
    DSC_0091.jpg
    811,5 KB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
Toppen