F
F.d. 25144
Guest
Sv: Var kan jag väga vår husbil?
Tack för inlägget Anders!
Helt rätt tänk tycker jag. Man måste ransaka sig själv vad man egentligen behöver och inte av slentrian lasta för att det finns gott om plats.
Jag kommer att köra med halfull tank i fortsättningen. Inte tanka upp med vatten före avfärd. Vatten finns i hela vårt avlånga land. En gasoltub åker definitivt av bilen. Reservhjulet vill jag nog ha i bilen ifall...
Det finns säkert mer man kan "banta" bort. Jag o hustrun får sluta att äta goda kakor till eftermiddagskaffet och jag dra ner på ölintaget (?)....så till sist kanske vi är på rätt sida om totalviktens övre gräns.
/ChristerP
Hej ChristerP med fru!
Ni kan vara lugna! Erat fall är inte hopplöst. Ni har nu en vägd vikt att utgå ifrån, eller hur!
Det var ingen speciellt stor övervikt! bara lite lagom
Plocka bort reservhjul, ta bara med de campingmöbler ni behöver! Ni är ju bara två! Kolla i köket! Behöver ni allt som ni betecknar som full utrustning? Två Tuber? Tänk efter noga!
Väg det som ni plockar bort!
Sedan är det bara att väga in det ni tycker är nödvändigt istället för det gamla som åker ut !
Jag tror absolut att ni kan fortsätta att vara ute och brumma med bara lite överlast!
Anders som har gjort "resan"
Tack för inlägget Anders!
Helt rätt tänk tycker jag. Man måste ransaka sig själv vad man egentligen behöver och inte av slentrian lasta för att det finns gott om plats.
Jag kommer att köra med halfull tank i fortsättningen. Inte tanka upp med vatten före avfärd. Vatten finns i hela vårt avlånga land. En gasoltub åker definitivt av bilen. Reservhjulet vill jag nog ha i bilen ifall...
Det finns säkert mer man kan "banta" bort. Jag o hustrun får sluta att äta goda kakor till eftermiddagskaffet och jag dra ner på ölintaget (?)....så till sist kanske vi är på rätt sida om totalviktens övre gräns.
/ChristerP
Senast redigerad av en moderator: