Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo det är blinkers. Tack för ditt utlägg Det är bra informationHej, det kan vara svårt att få tag i äldre glas till olika smålysen. Om det är Hella eller någon känd firma som gjort dem finns det oftast både tillverkare och ett nummer i plasten, utan nr. är nog bara en återförsäljare med det märket på husbil aktuell.... Men svaret blir ganska säkert "finns inte längre".
Enklast brukar vara att köpa ny/nya och byta ut dem helt enkelt.
Jag bara funderade på, du skrev körriktningsvisare. Är det blinkers som de är kopplade till, det brukar inte vara helt ok. med blinkande positionsljus enl. besiktningen... Men det som kan strula för jag tänkte föreslå nya med lite äldre modell från Biltema med dioder i som troligen täcker över den äldre ytan. Men är det blinkers de är till så kan det strula lite för ditt blinkrelä är troligen belastningsberoende och kan ändra takt eller knappt blinka alls om det blir strömsnåla dioder i stället.
Men jag ser att det står 5W i hållaren och så svag lampa brukar det inte vara i en blinkers.....??
Annars så skulle nog ett par av dessa med lite äldre utseende vara ok. på din bil.
Visa bilaga 235682
M.v.h. JANKRO.
Måste vara denna HELLA 2BM 006 692-011
Hej
Vet någon vart man kan köpa detta glas körriktningsvisor som gått sönder?
Jag har googlat ett tag nu men har inte sett dig någonstans
Med vänliga hälsningar 30 grader Skåne
Tack jag har e-postat dem ska vi se om de har en sånHusbilsdemontering.se
husbilsdemontering.se
Tack Toyota de var ju riktigt fina lite dyrt men eventuellt kan man nog sätta demDetta är nog användbart... men verkar skilja mellan vänster höger?
Men inte original ? ? ? Vågrät montering. O det har du inte nu. Ganska säkert bra kvalitet.
Det står e11 på min andra hela blinkers glas, kanske är så att det ska vara minst e6För att blinkers ska vara typgodkända så ska det stå E6 i linsen.
![]()
Bilfrågan: Krav på synbarhet?
"Främre blinkers på vissa bilar kan var svåra att se. Finns det något krav på synbarhet för blinkers?" Vi Bilägare svarar.www.vibilagare.se
ECE reglementen för fordon - det här gäller
Vi tar upp de vanligaste ECE reglementen som appliceras på bilar, lastbilar och transportbilar.www.hba.nu