• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köper man extra lastöglor?

F

F.d. 4454

Guest
I vårt "garage" har vi skenor upptill och nertill och i dessa löper det flyttbara lastöglor, men det är alldeles för få öglor och nu undrar jag om någon vet var man kan köpa till extra sådana?
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Vi hittade inga "lösa" hos Husvagns-Svensson, bara ihop med skenor och det ville vi inte ha. Någon som har mera tips?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Orginalt på flere tyskbygde sitter skinner fra Title en kan bestille diverse fester fra web-shoppen.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Kolla in Biltemakatalogen så hittar du bra lastöglor till en vettig peng.
Anders
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Vi har letat både på Jula och Biltema men inte hittat något, så det slutade med att vi beställde några extra av vår husbilsförsäljare när vi var där förra veckan. Få se hur lång tid det tar innan de kommer...
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Hej,

Fästöglor kan inhandlas på Maskin och Verktyg i Uppsala. Kolla deras hemsida och sök på lyftöglor. Mutter har jag tillverkat av fyrkantsbrickor 30 x 30 mm och en fastsvetsad mutter M 6 som passar exakt i hålet i brickan

Mvh Owe
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Var inne och köpte några öglor till i dag på BauHaus i Uppsala...
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Hej. Om du söker s.k. lastöglor sök upp expvis. AD.center el. Mekonomen dom har sk. rallybältesöglor som passar perfekt till dina krav. Hälsn.Ove Fd.FR o RC åkare,
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Var köper man extra lastöglor?

Åbergs VTC Parts AB i Stockholm har. Gjorda för USA pick-ups med infällbar ögla.
 
Toppen