• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa solpanel?

Z

Zappa59

Guest
Har bytt bil så jag behöver tips på var jag köper solpanel till vettiga pengar dvs mycket watt för lite kronor.
Har själv provat söka men inte lyckats hitta något vettigt :confused:

/Åke
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.426
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa solpanel?

Tänkte seriekoppla panelerna vilket jag har förstått ska ge bättre verkningsgrad eller?/Åke
Det gör du helt rätt i! Den regulator du har valt klarar en ingångsspänning om 60 volt! Ingen som helst tvekan att det är bättre med seriekoppling än parallellkoppling.
Så jag instämmer helt med Juan och Esbjörn, seriekoppling har enbart fördelar (i ditt fall). Dessutom kan du hålla kabelarean lägre.Vid parallellkoppling ökar strömstyrkan och med ökat ström skall även kabelarean ökas för att motverka spänningsförluster, trots samma effekt i Watt.
Julian
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa solpanel?

Dixys,

Har du handlat där själv? Dom ligger tydligen i Täby, där även du bor..(och jag)

Letar runt efter solpanel men kan inte påstå att jag blir direkt sugen att förskottsbetala till ett företag(?) som bara har en enda sida och ingen kontaktinformation annat än ett mobilnummer och postgiro...

Alla varningslampor lyser samtidigt.
Är det någon annan som handlat av dem?
 
Toppen