• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var i Burg fyller man gasol ?

lappi

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
187
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Tack för det, vi ska till Italien för att se Mille Miglia historisk racing, tänkte då fylla på i Burg där det verkar vara skapligt billigt

MVH

Lappennnnnnnnnnnnnnnnn
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Hej Roger!

Har jag rätt när jag antar att de fyllningsställen som sammanställningen redovisar enbart gäller tyska flaskor?

mvh
Staffan
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Njaaeeee.

I princip kanske du har rätt, men jag föreslår inköp av ett antal adaptrar (ca 550 sek) så klarar du dig. Om jag har förstått saken rätt så har dock fyllningsstationerna adaptrar så att de kan fylla flaskor av alla möjliga sorter.

//Roger
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Under sommarhalvåret är det öppet på söndagar. Se bifogade .pdf för tider.

/essge
 

Bilagor

  • img006.pdf
    261,2 KB · Visningar: 124

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Kordinater till gasol i Burge
N54grader 25´ 16.7´´ E011grader 11´ 17.1´´
Öppetider till gasolbutiken: mo-do 08.00-16.00 fr 08.00-13.00 sa 09.00-12.00 so geschlossen telefonnummer:04371/869509 eller 0173/5359209
Lycka till på resan
HBK-Nr 2237 Claes
 

Bengt Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1388
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Kama fritid har detta sett http://www.kamafritid.se/pdf/08006.pdf sidan 5 G09-09
[FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue][FONT=Helvetica Neue,Helvetica Neue]
Pris: 550:- inkl moms.

//Roger
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
Hej
Har köpt anslutning för Svensk P-flaska för påfyllning i Europa i AGA-anslutet företag för 225 kr.
Art nr: 1060759
Bengt Nilsson
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Någon som vet om det är lördag/söndags öppet på gasolpåfyllningsstället eller är det mån-fre som gäller ?

Samt har han adaptrar ? Jag har visserligen en som går till tyskaflaskor och den bör ju räcka .
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Var i Burg fyller man gasol ?

Någon som vet om det är lördag/söndags öppet på gasolpåfyllningsstället eller är det mån-fre som gäller ?

Samt har han adaptrar ? Jag har visserligen en som går till tyskaflaskor och den bör ju räcka .

Kolla på hemsidan om öppettider. Men dom är flexibla, vi var där sent en fredag och de öppnade och hjälpte oss trots att det egentligen var stängt.
Vi köpte en adapter för vår spanska flaska där. Den har samma gänga som en tysk flaska, så man måste ha en svensk/tysk adapter dessutom om man har ett svenskt system.
/Ingemar
 
Toppen