• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var hittar vi utdragbar stege?

F

F.d. 9230

Guest
Hej!
Vi skulle vilja ha tag på en utdragbar stege som vi kan sätta i garaget under dubbelsängen.
Dvs den skall vara för att klättra upp i sängen men när man fäller in den skjuter man in den under sängen.
Hittar ingen på Kama fritid. Någon som vet var vi kan hitta det?
Hälsningar Ulirka
 
F

F.d. 25214

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Biltema har om ni bor i närheten MVH Janne
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Hej!
Vi bor nära, men vi hittar ingen sådan på deras hemsida?
Alltså ingen vanlig utdragbar stege utan det skall vara en som monteras fast under dubbelsängen ovanpå garaget så vi kan ha den för att klättra upp i dubbelsängen.
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Hej,

Jag antar att det räcker med ett par steg för att komma upp i sängen. Jag har sett varianter med fristående steg som fälls in mot garageväggen när de inte används. Det finns vägghängda "pallar" för trånga hallar, som kanske kan justeras för att passa...

Har ni någon båttillbehörsbutik i närheten kan jag rekommendera ett besök där!
Googla på Hjertmans!

/Henrik
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Tack. Båttillbehörsbutik kan vi titta i.
Vi vill att stegen går att skjuta in över en AC som vi har under sängen och vi vill inte ha något löst. Så därför hade det varit bra om vi hittade en sådan stege.
2 steg räcker.
Den vi hade innan vi satte in AC:n vek man upp mot garaget, men nu behöver vi få upp den över AC:n.
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Kanske något sådant här? Finns olika modeller, avsedda för montage på peke (i fram) eller badplattform (i bak) på båtar.
 

Bilagor

  • 2010-06-11 17-11-17.jpg
    2010-06-11 17-11-17.jpg
    15,6 KB · Visningar: 866
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Har en i min husbil av märket MC louis och tillveraren heter ST. LA med två tält före antagligen Italiensk dom är stora på tillbehör och utrustning av bilar.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Har letat lite till ladda ner katalog sida 4 hemsida www.stla.it stegen heter Slide art nr 50029 som dras fram i en lucka och fälls ut till golvhöjd 0,95 ca med 4 steg. PS dom har fina LED lampor också som jag ej sett förut. Tydligen kommer min inredning härifrån och det känns som bra grejer.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Var hittar vi utdragbar stege?

Hej!
Vi skulle vilja ha tag på en utdragbar stege som vi kan sätta i garaget under dubbelsängen.
Dvs den skall vara för att klättra upp i sängen men när man fäller in den skjuter man in den under sängen.
Hittar ingen på Kama fritid. Någon som vet var vi kan hitta det?
Hälsningar Ulirka

Hur högt skall stegen räcka , 2 steg eller 3 steg ?

Det finns ju trappstegar som man kan slakta bakdelen och använda bara främre delen , i garaget får du ju göra skenor eller profiler i trä som stegen löper i samt ett stopp när stegen är ute .
 
Senast ändrad:
Toppen