• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var hittar jag ett sånt här kretskort?

F

F.d. 50209

Guest
Något hände på en camping och jag anslöt till elstolpen. En lödning brändes av så det blev improviserad anslutning i 2 veckor. Väl hemma har jag demonterat och frågat hos BiÖ, men de hittar ingen likadan. Därför vänder jag mig till sakkunskapen här och frågar: Vet nån var jag kan få tag på en likadan???

Bilagor

• DSC00851.JPG
    DSC00851.JPG
    1,2 MB · Visningar: 16
  • DSC00852.JPG
    DSC00852.JPG
    1,2 MB · Visningar: 27
  • DSC00850.JPG
    DSC00850.JPG
    1,9 MB · Visningar: 7

Teknikpata

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Var hittar jag ett sånt här kretskort?

Allt är ju en fråga om hur identiskt man vill laga. Har man jättegott om tid kan man naturligtvis göra ett eget identiskt kretskort, annars kan man ju skrapa bort allt det brända och ersätta den skadade kontakten med nåt liknande.
ALLT är möjligt, det tar bara olika lång tid :p:
Förlåt, jag är yrkesskadad. (För 25 år sedan var jag delägare i en kretskortsfabrik)
Elfa säljer nog allt du kan tänkas behöva för att reparera/byta ut det där, men sen kräver förstås alla momenten olika grad av kunskap.

F

F.d. 50209

Guest

Kan konstatera att Elfa säkert har det jag behöver, MEN att hitta rätt är inte lätt. Vad kan en sån "plint" som är bränd, heta?? Kan säkert löda ihop prylarna bara jag hittar rätt :wideeyed:

F

F.d. 25026

Guest

Kanhända kan denna modell passa?
Elfa nr 350428-1 MATE-N-LOK Universal, Stiftdon 2P
Finns under: Elektronik & Automation --> Elektromekaniska komponenter --> Kontaktdon --> Industrikontaktdon --> Multikontaktdon

F

F.d. 50209

Guest

Tack alla som svarat. Får hjälp i morgon att "renovera" kortet. Ha en bra sommar alla vänliga.
:wink:

Toppen