• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

F

F.d. 25291

Guest
Hej.

När vi är iväg på resa uppkommer ibland behovet av att kunna skriva ut någonting.
Det kan vara utflyktstips, biljetter eller kanske ett recept.

Jag tror nog det räcker med svart-vitt, men det kanske inte gör det lättare,
och dessutom hoppas jag hamna på c:a 2000 - 3000:-

Jag har googlat och hittat skrivare, men då är priset snarare mellan 7000:- och 8000:-, och då blir det orimligt dyrt.

Är det någon av er alla som har en lösning så är vi tacksamma.

lailaouno
 

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Hej!

Det finns mycket billigare skrivare än så. Kolla in Net on Net. Där finns t ex en Samsung laserskrivare (svartvit) för ca 700:- o just nu en Epson bläckstråle för ca 300.

Vi har båda sorterna (i alla fall liknande) och de funkar klanderfritt.

Ni måste ha en inverter som klarar skrivarens behov annars får ni koppla in er på elstolpe.

Vh,

SoT
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Tack för tipset. Det låter bra. Vi hoppas klara oss med vår inverter med modifierad kurva, den är på 1000 w.

uno
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Et tips er å velge en billig blekkstråle skriver med skriverhode innebygget i blekkpatronen. Det som lett hender om en ikke skriver ut ofte er at blekk tørker i dysene. På en slik skriver bytter enbard ut patronen om dyserens programmet ikke løser problemet. På skrivere hvor dysene sitter i selve skriveren blir det i beste fall en service jobb. Laserprintere kan ha problemer med vibrasjonene i en bil.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Et tips er å velge en billig blekkstråle skriver med skriverhode innebygget i blekkpatronen. Det som lett hender om en ikke skriver ut ofte er at blekk tørker i dysene. På en slik skriver bytter enbard ut patronen om dyserens programmet ikke løser problemet. På skrivere hvor dysene sitter i selve skriveren blir det i beste fall en service jobb. Laserprintere kan ha problemer med vibrasjonene i en bil.


Detta är min andra fundering. Det blir antagligen mycket vila mellan utskrifterna, så vilken skrivare fyller detta kriteriet?

uno
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.607
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Jag valde Samsung färglaserskrivare eftersom inget bläck kan torka in med efterföljande problem. Mycket nöjd med den.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Jag körde ner till Spanien för något år sedan med en nyinköpt skrivare. När jag kom ner till Santa Pola och knallade in på Eroski så upptäckte jag där ett rejält utbud av skrivare till mycket låga priser. Små behändiga skrivare som inte finns i Sverige vad jag har sett. "Perkele Maradona" tänkte jag då. Dom var mycket behändigare och billigare än min skrivare! Dessutom hade dom fått plats med scanner i dom!

Så, ska du söderut och inte har bråttom så finns det nog anledning att kolla utbudet där!

Jappe
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.065
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Jag har föregångaren, 6250 sedan 2år i husbilen,
fantastiskt bra skrivare och patroner finns på ebay.uk till bra priser.

Vänl.
Magnus
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Dimensioner (B x D x H) 451 mm x 368 mm x 128 mm

Bläckpatronerna köper man på Ebay för drygt hundralappen för alla fem.

Har du någon www adress till det ?
Hur vet man vilket papper skrivaren skall välja. När jag skriver ut från min
Ipad så säger ipaden att papper saknas även om det finns ?
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Jag har också sökt en skrivare för husbilen. för 15 år sedan kryllade det av små skrivare i storlek med en mjölkförpakning. Idag är alla skrivare 5-10 gånger större. Bara för att de även ska va skanner och kopiator. Hittar inga vettiga små skrivare. Men åvan nämda Canon verkar va precis vad jag söker.
 
Senast redigerad av en moderator:

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Var hittar jag en liten, nätt skrivare?

Jag har också sökt en skrivare för husbilen. för 15 år sedan kryllade det av små skrivare i storlek med en mjölkförpakning. Idag är alla skrivare 5-10 gånger större. Bara för att de även ska va skanner och kopiator. Hittar inga vettiga små skrivare. Men åvan nämda Canon verkar va precis vad jag söker.

Den är också stor
 
Toppen