• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var har alla HBK:are sina dekaler på bilen

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Var har alla HBK:are sina dekaler på bilen

Selvsagt finnes HBK-dekalen og nummer både foran og bak på Knerten!

Har kjørt nesten 400 mil hittil i ferien og har ikke sett flere enn 5-6 HBK'ere.

Vi var på Medulin camping sør for Pula i Kroatia og rigget oss til på en plass. Når jeg skulle se meg omkring var det en HBK'er både foran og en bak! Så takk for sist både 166 og 1533!

mvh Magne
(for øyeblikket i Delft, Holland)

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023

Hej på er .

Vi var i Varberg i veckan och stog på Apelvikens badparkering på dagarna ,
på en parkeringsstolpe satt det en Husbilsdekal lindat runt stolpen

varför den hamnat där kan ju finnas olika anledningar till .

Jag tog tillvara den , om någon saknar den så hör av dej ,

Libom

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2026

Hej..
Jag har sett ett par bilar med dekaler, men själv har jag ingen då jag tycker den för stor, skulle önska mig ngn mer diskret, men tydligare husbilssymbol. Nuvarande syns bara som en mörk oval med oklar design.
Men skäms absolut inte för klubben, kul att vara med..

Bo.m

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

Vi är nyblivna medlemmar som ej fått dekalerna ännu.
Om vi klistrar på dekalerna på våran bil,och isedan i samband med ett byte tar bort dom, blir det då solbleckta fläckar efter dom som ej kan tas bort ?

Britt

du kan ta bort det med lack rengörning

F

F.d. 14924

Guest

Vi satte upp en lapp på vindrutan. Tyvärr så hamna vi på Assistanskårens bakgård i Geilo på slutet o får åka tåg o buss hem :wall: . Ingen lyckad första husbils-semester precis o inget lyckat husbilsköp heller vad det verkar. :( Vi åker tåg från Geilo 2.22 i natt.....husbilen bärgas till Sverige i morgon tror jag.

MEN....vi hade i alla fall satt upp en provisorisk HBK-skylt.:msn_ooooh:

Visa bilaga 9174

Senast redigerad av en moderator:

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Till Mattematt och Bittebo;

Sorry med bilen men tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar!

Dessutom finns det ju duktiga mekaniker, tack och lov. Ni är nog snart på rull igen. Skulle ni passera Arvika på vägen hem så plinga så slår vi på uppmuntringskaffet.

:yes:

F

F.d. 14924

Guest

Tackar tackar ....:) Hoppas det...! Får ta fikat när/om bilen rullar igen.

M&J-H

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2025

Nu har vi satt på skylten och numret. Vi ses på vägarna och ställplatser framöver.

Maud & Jan Erik

F

F.d. 55278

Guest

Hej
Vi har satt våra dekaler både fram och bak med nummer men har sett några som bara har dekalen och inga nummer. Har ävenskrivit ut en i A4 och lagt i framrutan med vårat namn med Husbil dekalen på. Men hittar inte den som gav tippset så vi kan gör flera och sätta även i bakrutan
Mvh Bergun

F

F.d. 7903

Guest

När får man dekalerna? Vi har varit medlemmar ca en månad nu, så dekalerna borde väl dimpa ner snart?

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

Hej vi har just kommit hem från våran förta husbilssemester har fricampat vid alanäs har sett 2st HBK are på rastplats & pratat med en vi alanäs

F

F.d. 4879

Guest

Vilken osmak Mattematt. Vad har brakat ihop? Själva satt vi upp märkena direkt när dom kom och inna dess satte vi på HBK75, antagligen först av alla i klubben. Det sitter kvar fortfarande både fram och bak. Nu har jag även förståelse för att en del människor är lite disretare än vi och kanske även mer rädd om lacken än vi. Varför inte ta fram en lite diskret dekal i mindre format men med samma logga som man kan sätta på insidan av rutan. Skulle gissa att ca 11X7cm. Borde kunna säljas för en tia styck till medlemmarna och går även att ha på sin vardagsbil mm.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det är semesterstängt på tryckeriet till 18/8 och tom. HBK 2446 har fått dekaler o medlemskort.
Så resterande skickas efter den 18/8 och det kan ta ytterligare 2-3 veckor innan de anlänt hemma hos er.
Vi är just nu på HBK 2707 så det är en del att skicka ut och det ökar varje dag.

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Hej
Vi har satt våra dekaler både fram och bak med nummer men har sett några som bara har dekalen och inga nummer. Har ävenskrivit ut en i A4 och lagt i framrutan med vårat namn med Husbil dekalen på. Men hittar inte den som gav tippset så vi kan gör flera och sätta även i bakrutan
Mvh Bergun

http://www.husbilsklubben.se/forums/t20333/

Är det denna du letade efter? / Jeanette

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Använd en bit dubbelhäftande tape.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Man kan även ta en transparent stort tapeark och klippa till i storlek som dekalen fast den sticker ut ca 1 cm runt om och fästa den på baksidan då har man ju en klistrad yta 1cm runt dekalen.
En annan variant är att ta lite sprayplåster på dekalens "utsida" och trycka fast den direkt på rutan .

F

F.d. 25064

Guest

På vår resa i Norge Nordland med Lofoten och dom andra öarna. Där såg man inte särskillt många svenskar. Kan nästan påstå att hälften av alla är tyskar och en fjärdedel från Holland och ingen av dom är HBK-are !
Tror vi såg tre med loggan, på ett par olika parkeringar. Men utan resande i bilen.

Tänkte ladda upp ett par bilder som illustrerar min loggaplacering.
Men tror inte att jag fattat knepet hur-att-lägga-in-en-bild-i-texten.

Annars, om det är någon som har tid att titta på 210 st norgebilder.
Prova denna länk http://picasaweb.google.se/cagupet

:mh: LillKnaus

Toppen