• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns medlemmarna i klubben

F

F.d. 673

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Såg i alla fall en bil som ägts av en Husbilsklubb:are som det såg ut. Man kunde se spår efter det eliptiska märket och ett nummer på 60-nånting. Bilen, en fin Dethleffs av lite äldre modell stod hos Nordic i Kristinehman.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej Asawi.
Det var vår f.d. Dethleff som stod hos Nordic i Kristinehamn.
Numera kör vi en Hymer Swing. Tyvärr gick det inte att "rädda" dekalerna vid bytet. Men har nu efter vår "provtur med Hymern fått nya dekaler och jag lovar att dessa skall sitta på redan imorgon.
Hälsningar nr 67
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej!

Nu har även vi satt på de nya dekalerna. Ska ta en tur till Lidköping i em. Handla lite på Husvagnssvenssons. Tänkte titta när de släpper på vattnet i fallen i Trollhättan på lördag klockan 15.00. Hoppas att det bara kommer i fallet och inte uppifrån. Har kollat ställplatser och det ser ut att finnas en del att välja på.
Väl mött på vägarna.

Anitha och Bertil 138.
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej alla HBK:are!
Vi har denna helg färdats från Göteborg via Åhus där vi övenattade. Är nu i Karlskrona och skall vidare til Vissefjärda husbilsplats där vi övernattar til söndag. Och vi har ine sett en enda HBK dekal än så länge. Men det kanske inte är så konstigt det finns ju en väldigt massa husbilar på vägarna, men man tycker att någon borda men se i alla fall. På med DEKALEN!!
Mvh Stiffe
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Till er som inte ser några HBK-bilar när ni far omkring,betänk att vi är drygt 700 medlemmar nu och vägnäten vi har är ju några mil att åka omkring på.
Spridda över Europa, ett antal som inte satt på sina dekaler, många har börjat jobba efter sin semester, alla åker inte samtidigt.
jag är inte förvånad att ni inte ser så många när ni rattar runt, skulle kunna ge hur många anledningar som helst varför det inte är så lätt att hitta varandra därute.
Min dekal åker snart upp det är inte lång tid kvar, har väntat länge på den rätte:wink:

Mvh Pelle
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Vi bytte destination och körde till Lessebo i stället och där körde vi förbi en parkerad HBK:are nr. 12. Det var ju kul å se någon i alla fall. Pellle jag förstår också att det är svårt att se klubbmedlemmar det finns ju några mil vägar i Sverige.
Ha de gott
mvh Stiffe
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Har inte sett mer än 1 HBK:are i sommar. Men som sagt det finns många mil väg så det är nog inte så konstigt.
Trevlig pratstund fick vi med "adriatik" och tack för jordgubbarna dom satt fint.
:) Vår dotter tog dom största.:)
Vi sågs på Limhamns småbåtshamn som vi även besökte på hemvägen. Ligger bra till när man ska ner i Europa som sista nattplats i Sverige om man som vi bor i Uppsala.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Tja,nu är man hemma igen efter en skön visstelse i Tyskland,rättare sagt Schleswig-Holstein med betöning på Schleswig och Rendsburg.Inte har jag sett heller några klubbisar på vägen.Men vad gör det...vinka kan man göra änndå och komma fram och prata har väl inget med dekalerna att göra..fast mina sitter på.
Zubac
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

I går eftermiddag såg jag en HBKare i Katrineholm. Han stod vid en bensinmack i korsningen Vasavägen/Oppundavägen.
Undrar vem det var?

hasse_e
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Idag såg vi en medlem parkerad vid Kanonkurt i Ludvika, utan siffror....undrar vem det var ?
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Hasse e

Det var nog oss du såg i Katrineholm.
Vi var på genomresa och husbilen behövde ha lite i magen annars hade vi inte kommit så mycket längre.
Varför kom du inte fram och morsade?

Ha de
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Vi körde 600 mil i Sverige under juli och såg endast 2 med dekalen.
Vi hade ju inte så mycket att annat att göra än att köra och glo så vi ansträngde oss verkligen för att hinna se på dom vi mötte.
Det var faktiskt en besvikelse att det inte var fler som fått på dekalen.
Eftersom vi hade satt på våran så fick vi kontakt med en medlem på Flatruet som ännu inte hunnit få på sin, minns bara inte vilket nummer han sa att dom fått, något på 600 vill jag minnas.
Den förste träffade vi på campingen i Sorsele, "Brolle47", trevlig kille som både gillade fiske, foto och tog en virre.
/Kenth
 

MBL29

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
579
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Vi har varit i Tyskland och Danmarks västkust under tiden 31/7 - 6/8 och har dekalen på bilen.
Har även fått en fråga vad Husbilsklubben är för en klubb.

Knekten/Hammarö
:mcride: åker även MC
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Ja, jag tyckte väl att det stod KING, med stora bokstäver på bilen
Jag var på väg hem från jobbet och hade nästan passerat korsningen när jag fick se skylten på bilen, så det var helt enkelt inte läge att stanna!!
Men nästa gång..........

mvh
hasse
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Hej

Jag gjorde likadant själv idag på väg mot nya cacher körde vi förbi Karlsborgs rastplats och där stog HBK 340. Han är nog kvar när vi kommer tillbaks sa jag till Berit men ack nej han hade åkt när vi kom tillbaks.
En annan sak som hände var att när vi står parkerade vi hamnen i Karlsborg så gick det förbi några som pratade om KINGEN vet ej vem det var för jag hörde det genom toafönstret. När jag kom ut var de försvunna.
VEM VAR NI SOM PRATADE OM KINGEN?
Varför knackade ni inte på.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Jag var till båten idag och såg HBK 65 och knackade på men det var ingen hemma.
En promenad kanske?
Ni stod på Sunnersta camping i Uppsala.

Åkte förbi idag med 26/8 och fick då en pratstund.
Ha en skön förtsättning på er resa Åke o Wania
 
Senast ändrad:
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Hej.. Kingen det var jag som stog där en stund, väntade på ett par.3 timmar senare var vi i Helsingborg.tyvärr såg jag inte dig( har sett 4 medlemmar på vägarna i sommar:wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

axgren

HBK Medlem
Inlägg
44
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
376
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Måste man förklara sig varför man min inte har en korrekt dekal på sin husbil ?
Jag tycker att det räcker att träffa HBK-medlemmar i cyberspace och utbyta erfarenheter där. Råkar man träffa någon från klubben kan det ju vara kul men det måste vara bättre och träffa en icke medlem som genom mitt tips genast går med i klubben.
För min personliga del är jag med i klubben för att utbyta erfarenheter och skaffa information och det gör jag bäst på nätet via hemdator eller laptop i husbilen.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Var finns medlemmarna i klubben

Förstår inte vad du menar?
Ingen behöver förklara sig.
Jag har själv tagit bort siffrorna i fram för dom var för stora. Åker nog bort ibak också.

Hmm, fast nu har jag visst förklarat mig.......
 
Toppen