• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns medlemmarna i klubben

Kyrkbyn

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
179
Medlemskap
2024
Tjingeling.

En liten undran är på sin plats.
Har efter drygt en vecka i Tyskland och Danmark inte sett en enda medlem i Husbilsklubben .se.
Frågan man ställer sig sitter alla bara hemma vid datorn, eller varför syns inte era klubbmärken på bilarna. Själv bär vår bil synliga dekaler av dom klubbar man är med i.
Finns det några bra förklaringar till det så svara det skulle vara intresant.


Kyrkbyn......
:D
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Har ej något bra svar på Din fråga men jag tror att alla har inte fått sina Dekaler än.


Efter mycket om och men har vi fått tummen ur oh satt på våra dekaler hälsar nr 35.

;) :D
 
F

F.d. 13113

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Har upplevt samma sak som du i sex veckor.

Bilat genom "hela" sverige ner genom tyskland och ner till Nice och St Tropez i frankrike och sedan uppåt igen genom luxemburg och nederländerna och inte sett en enda bil med dekalen...

...Men jag hade ingen själv heller eftersom jag inte fått den innan semesterresan.
När jag väl kom hem igen så låg dekalerna och väntade på mig.
Och snygga är dom!

Men det är väl så att många inte hunnit få dom i tid...men dom var sannerligen värda att vänta på.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Har gjort samma konstaterande efter att bl.a åkt tur och retur Härjedalen och mött en massa husbilar. Väldigt många med CC-emblem men även andra loggor. Är det så att en del HBK:are redan är med i en annan husbilsförening och därför inte vill skylta med sitt dubbla medlemskap ?!?!.
Logga 475 sitter iaf där den ska !
 

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

:spinny: For to uker siden reiste vi i Jämtland og Härjedalen - og vi så ikke en eneste HBK-logo på de husbiler vi møtte.

Kjære HBK-venner: På med logoen. Vis at du er medlem!

mvh magne
 

Tommy o Monika

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20195
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Hej alla.
Jo, vi fick våra märken igår och visst vill vi sätta upp dem.....men var ska de sitta? Dekalen sätter man såklart där man tycker den sitter snygg (eller över nån skavank) men var brukar ni HBK:are sätta nummerlapparna?
Och finns det inte en risk att med en nummerlapp i rutan tänker busarna att här har vi en hyrbil med oerfarna trafikanter, den plockar vi?
Bara en fundering.
 
F

F.d. 13113

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Japp, trots min positiva bild av dekalerna så är det det där med medlemsnummret som bekymrar mig. Det är väldigt stora siffror som inte är lika välprydande som själva dekalen. Din tanke om att busar i utlandet kan ta det som en hyrbilsnumrering har inte slagit mig...men det är kanske tänkbart.

Nåja åtminstone dekalerna åker på bilen efter nästa tvätt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Jag väntar också på våra dekaler. Jag tänker sätta den främre på frontens vänstra sida (när man tittar i körriktingen) så att den är lättare att se för mötande. Den bakre får väl bli där det passar rent utseendemässigt.

Något medlemsnummer tänker jag inte sätta upp. Jag förstår inte riktigt varför de skall upp. Risken är väl att det blir något sorts A- och B-lag med låga respektive höga medlemsnummer. Den debatten finns eller fanns i en annan club (som ägnar sig åt centrummått (c/c-mått) tror jag :wub:). En sådan debatt vore inte trevligt här.

Apropå medlemsnummer: vad händer med ett medlemsnummer om en medlem går ur klubben?
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Om det nu finns bortemot 50 tusen svenskreggade husbilar (har för mig att det har sagts så i detta forum) och Husbilsklubben har ca. 700 medlemmar skulle ungefär var 70:e husbilsägare vara med i klubben.
Så drygt 70 svenska husbilar (när jag är ute är ofta så få som var 10:e husbil svenskreggad) ska ni rent statistiskt möta innan ni mött en Husbilsklubb-kollega... Om hälften har satt på dekalerna ökar det raskt till bortemot 150 innan ni ser att ni möter en klubbkamrat. (Mina dekaler kommer, som jag har sagt förut, aldrig att komma upp eftersom jag inte gillar dekaler.)
Bara för att få lite perspektiv!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Så här har jag satt upp dekalen. HBK 5 satte jag dit i december.
dekal1.jpgdekal2.jpg
 

Valborg8

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

:yes: tack för dom mycket snygga dekalerna de anlände till Finland i förrgår, så nu blir det väl att klistra svenska dekalerna där fram o finska caravannumrorna där bak ;) .Sol i våra trakter i dag, efterlängtad, börjar bli trött på regnandet hälsar HBK 650.Trevligt veckoslut på er alla:music-icon:
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Tack för de fina dekalerna som anlände i i tisdags, denna vecka.
De klistrades fast på bilen på direkten

Nr 621

mvh
Hasse & Gunilla
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Vi ställde oss i Heiligenhafen i söndags.
30 minuter efter att vi parkerat kom det två andra medlemmar i HBK, och efter ytterligare 30 minuter hade Lena frälst ytterligare tre nya medlemmar.
Ni har väl informationsbladen med er i bilarna när ni är ute.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Jag funderade vidare lite på detta med medlemsnummer och upptäckte att det inte går att söka på medlemsnummer i medlemslistan. Lite märkligt med tanke på att medlemsnumret tycks vara viktigt.

För övrigt undrar jag vad det är för informationsblad som Leif-17 säger att man skall ha med sig i bilen.


Leif-17: Glöm det. Jag har hittat :D !
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4575

Guest
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

I HBK information har du matrikeln, medlemmar i ordningsföljd, där finns även infoblad
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Visst går det att söka på medlemsnummer, det går faktiskt att söka på de flesta uppgifterna. Gå in under "medlemslista" och "sök medlemmar", sedan "avancerad sökning" då går det!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Aha! Det var verkligen en avancerad sökfunktion. Såg den helt enkelt inte när jag provade sökfunktionen i medlemslistan. Lite diskret kanske.

Det finns alltså 27 fotointresserade klubbmedlemmar :cool: .
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Vad finns medlemmarna i klubben

Oj, har valsat runt på hemsidan men inte upptäckt den smarta funktionen.
Vaskade fram vilka medlemmar som gjort 300 eller fler inlägg.
17 medlemmar, många med låga medlemsnummer annars medlemsnummer 121 eller lägre för utom vår flitige Zubac.
OK, de med lägre medlemsnummer har varit med längre men det finns säkert många som läser många inlägg men skriver få.
Dela med er av erfarenheter eller skriv frågor. Vi måste hålla forumen igång inte bara med de med låga medlemsnummer!

Spårade en synpunkt runt att sätta upp husbilsnumret eller inte, att det var status att ha lågt nummer. Det är olyckligt om det blir en klubb för veteraner, lite av grupp i gruppen.
Hur hanterar vi detta.

Nu är jag illa ute för det var nog en skvätt bensin i brasan. Hjälm på.
 
Toppen