• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var får man tag på dessa clips?

F

F.d. 55488

Guest
För många år sedan köpte jag hos Clas Ohlson dessa clips. De fanns då i olika storlekar. Idag har dom inte dessa i sitt sortiment. Så min fråga: finns det någon som vet var man kan köpa dessa clips?

De är väldigt användbara till att fästa upp verktyg och andra ting som har en cylindrisk "kropp". Jag har tänkt använda sådana till att fästa t.ex. veven till markisen, sopkvast m.m. på väggen i garaget.

Hälsningar, Fy & Bi
 

Bilagor

  • IMG_5585.JPG
    IMG_5585.JPG
    4 MB · Visningar: 9

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Var får man tag på dessa clips?

:) Hei.

Utstyrsbutikker for båt har noe lignende i plast som jeg har brukt i mange år.

Hilsen Regent
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Hej, Regent! :) Ska försöka finna vad du menar i nån båttillbehörsfirma. Tack för svaret!
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Hej

Köpte exakt dessa clips i Järniabutiken i Ulricehamn för nåt år sen.
Tipset är alltså att söka hos järnhandeln.

Hejs
Claes 105
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Det är nog som Claes 105 skriver, clipsen finns hos järnhandeln. Jag köpte i Örebro på järnhandeln (olika dimensioner) och kompletterade med ett antal till på Järnhandeln i Surahammar!
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Tack, Tommy-59. Tyvärr inte sådana som du säger finnas på Jula, men tack för ditt försök!

Claes 105 och Grannies! Jag ska se om jag kan hitta Järnias hemsida för att där ev. kunna hitta de clips som jag menar. Tack, för era svar!

Hälsningar, Fy & Bi
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Tyvärr har Järnia ingen hemsida där de visar sitt sortiment. I stället hänvisar de till sina olika butikers egna sortiment. Vi har tyvärr ingen Järniabutik eller järnhandel över huvud taget i Kristianstad. Däremot lär det finnas 2 mil bort, i Bromölla. Åker dit för att där se om jag kan hitta det jag söker. :) / Fy & Bi
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Var får man tag på dessa clips?

Sådär, då var problemet löst tack vare hjälpsamma vänner i klubben. Mycket riktigt de fanns i en Järnia-butik i Bromölla. Sortimentet bestod av fjäderklämmor (som de kallas) i sex olika storlekar 10-13-16-19-25 och 32 mm. Jag köpte en påse med 5 st. i varje, så nu klarar jag mig ett bra tag framöver.

Klämmorna är väldigt användbara för att hålla saker och ting på plats. Inte minst viktigt i en husbil. Kan därför varmt rekommendera dessa.:)

Hälsningar, Fy & Bi
 
Toppen