• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är ni ??

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Jag brukar vara uppåt det hållet på semestern , men i år har det inte blivit av bland annat för jag fått bytat mina fönster i huset så det har bara varit små turer , men som du skrev så nästa år skall jag vara på G igen
 
F

F.d. 25181

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej - Nu skriver jag igen..............
Har husbilat ensam med min hund en vecka lite här och där på Gotland och sen åkte jag till Öland och låg en vecka på Kyrketorp Camping.

Jag såg inte en enda singel vare sig i husvagn eller i husbil - är inte det konstigt? Måste ju finnas massor av ensamstående, änkor och änklingar ute i trafiken, eller hur?
Hälsningar
Lena
Jättesingel
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Hej alla,
Här är en singel, dessutom nybliven husbilsägare och med liten hund. Jag börjar också undra var alla singlar finns. Har jag missat något. Detta forum kanske är ett första steg i rätt riktning. Under mina tre rundresor i mellansverige (under 3-4 veckor) har jag bara mött par, trevliga visserligen. Kanske kan vi få ihop en singelträff någonstans.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Hej igen

Efter att benet har läkt och jag har kastat kryckorna så har jag hunnit med lite husbilsåkande.

Det är ju som ni vet inte så himla kul att vara ensam så jag har sett till att ta med mig sällskap på resorna. Det är kanske därför jag inte blir igenkänd som singel.

Första turen med husbilen var en ersättning för den MC tur jag och två vänner skulle ha gjort. I stället tog vi en veckas husbilstur längs Göta kanals Östgöta del från Söderköping till Motala.

Veckan efter tog jag med mig sonen och barnbarnet på en tur. Vi hann med att titta på en båt på Tjörn men även att åka längs Göta älv och västra delen av Göta kanal.

Båttittandet resulterade i att sonen köpte den, så de senaste två veckorna har tillbringats utan husbil på Göta kanal för att ta hem båten till Stockholm. En väldigt trevlig resa.
Sommarens tema tycks ha blivit Göta kanal med råge.

Nästa vecka ska jag tillbringa på Gotland. Har knappt varit där sen jag gjorde lumpen där på sjuttitalet. Ska bli roligt att se hur det har förändrats. Efter ett par dar ansluter mina goda husbilsvänner. Vi kommer att åka runt lite på ön tillsammans i våra bilar. Inga detaljer är planerade.

Sen ska jag hinna med en tur till Dalhalla med andra sonen och hans fru.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Singel eller inte, här är en användbar app som visar var man befinner sig, Positionera:

Med e-post, sms eller iMessage.

photo-712010.jpg
photo-713500.jpg

Tack, den var användbar. Jag Skickar uppdateringar till alla som inte har latitude. Här kan man ju välja själv när man vill avslöja var man är.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Var är ni ??

Ja nu sitter jag på Nordesand utanför Visby och singlar mig. Det verkar jag vara ganska ensam om. Men i em lkommer mina goda vänner så då är det slut på singeltillvaron.
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej. Har varit på Öland tre gånger, en vecka varje gång, Borgholm, Böda hamn,Byxelkrok inte en enda singel, kom hem i går efter en tripp: Göteborg Ängelholm Höganäs alla var två i bilarna, ska till Mässan i Jönköping i Sep, jag ger mig den på att det blir samma visa," NO singel".:confused:
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Låter jättetrevligt. Hälsningar Ewa-Lotte o Emil ( min lilla hund):yes:
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Var är ni ??

.... alla var två i bilarna, ska till Mässan i Jönköping i Sep, jag ger mig den på att det blir samma visa," NO singel".:confused:

Nädå, jag (o hunden) kommer *L*
Förra året var vi i alla fall 2 singlar m husbil på Elmiamässan, vi träffades och fikade. En liten "minisingelträff". Kanske kan vi bli fler i år? fika1.gif

BassiMixTxt.jpg
 

Bilagor

  • fikar.gif
    fikar.gif
    4,7 KB · Visningar: 205
F

F.d. 6497

Guest
Sv: Var är ni ??

Låter bra... kul att "någon" kommer, vi får höras av. Mvh Ewa-Lotte:dog:
 
F

F.d. 55335

Guest
Sv: Var är ni ??

Hej HBK,

Sitter i husbilen på en privat ställplats mitt i München. Här är varmt och skönt, härliga kvällar. På söndag åker vi tillbaka till Moseldalen.

Har provat på att åka S-bane alldeles själva och har meddelat sonen att vi lyckades komma hem till husbilen.
:spinny:

Mvh
Thomas & Gunliz
 
Toppen