• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var är ni i kväll

NIESMANNEN

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Sv: Var är ni i kväll

Vi befinner oss i Torsång tillsammans med 13 andra HBK-bilar. Den sk "strutsträffen". Mycket trevligt och vi vill varmt rekommendera ett besök på denna strutsfarm. Vackert höstväder och vackra färger på träden.
Nu i kväll har ätit en god middag tillsammans med övriga medlemmar på en restaurang här i Torsång.
Stort tack till Gert o Barbro samt Alf o Irene som ordnat detta.

MVH

T

talgoxe

Guest

Vi befinner oss i Grebo mellan Åtvidaberg och Linköping. Här stannar vi några dagar för att sedan rulla vidare mot sydeuropa (Frankrike- Spanien-Portugal) där vi blir kvar över vintern.
Vi har redan tillryggalagt de första 120 milen från Ö Gobdejaur i Lappland.
Var rädda om varann.
/hälsn Talgoxe (Laila och Egon)

F

F.d. 2774

Guest

I kväll är vi hemma i Målilla igen. Efter en ljuvlig mamma-dotterhelg i Karlskrona och Kalmar är det skönt å vara hemma hos guben igen. :yes:
I fredags var vi på Telenor arena och kollade på "Ladies night" tillsammans med 3100 andra tjejer. Martin Stenmark, Peter Stormare och Henrik Hjelt, helt oslagbart!!!! Vi låg ute på parkeringen endast 25 m från ingången, så vi slapp ta taxi iår ;)
Sen fortsatte vi till Kalmar på lördagen för att gå på Saga-biografen och titta på "Mama Mia" med Meryl Strep, helt oslagbart det åxå!!!
Efter bion tog vi husbilen ett par mil från Kalmar, till Revsudden, där vi parkerade ända nere vid vattnet och vaknade till en härlig höstsol.:yes:

Så nu klarar vi jobbet en vecka till, minst iaf :)

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Det blev inget Ullared för oss i veckan som gick! I lördags skulle jag vara med i en kör som skulle sjunga på torget i Strömstad med anledning av "Världens Barn" Så efter det klockan c:a 12,15 då jag kom hem, efter att ha handlat kräftor m.m. samt sjungit på "torget" i kören för "Världens Barn" så frågade jag "Frugan" om vi inte skulle ta en tur ändå. Jo, jag fick övertalat henne så det bar iväg upp genom Dalsland. I Ed var det ju marknad, så där gick det väl inte att komma fram så vi valde att att fortsätta. I Laxsjön, där vi tittade in såg det dött ut. Inga HBK-are. Vi fortsatte till Åmål. Bara norrmän. plats fanns det ju så vi stannade där. Vi sov gott och tänkte på dom som bl. a. stannat i Ed. I Åmål var det lungt! I dag, söndag så fortsatte vi mot Mellerud och stannade vid "Bloms". Det kostade en tusenlapp men vi slapp ju Ullared. Tanken var att vi skulle titta till Sunnanå, för där har min fru sina "anor". Vi släktforskar ju. Förr fanns det en camping där men det fann vi ingen tillstymmelse till. Alla dessa sjöbodar var ju inte så vackra! Man kan ju undra hur beslutsprosessen har gått till!
1976 då jag flyttade från Gbg till Std så lovade jag en anställd på samma företag att inte blanda mig i politiken. Och det har jag hållit! Men vad har blivit av det! Lokalt ligger jag på noll. Det är bra. Men vad ser jag i Sunnanå. Jo, at den kontakman som anges i marknadsföringen är från Strömstad. Då är jag tacksam för att jag inte är en officiell person. MVH BOH HBK 681

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Just nu sitter jag vid datorn efter att ha ätit ärtsoppa och ostmackor.
Laddar upp för en ny dag i älgskogen där det bara blev en massa kaffekokning och korvgrillning över öppen eld, älgarna lyser nämligen med sin frånvaro.
Det är så jäkla skönt (förlåt svordomen) att kunna bo i husbilen mitt i skogen under älgjakten, bästa älgpasset har jag:D

Bästa älghälsningar från Pelle&Annette

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Gokväll!

Vi fricampar på Norska sidan i höjd med Sälen.
Har haft en underbar tur i södra Norge.

Kåre o Solweig

Senast ändrad:
Toppen