Sv: Vadstena , parkering
Vad Campa innebär för oss spelar mindre roll för andra/övriga, kommer vi ett campingfordon så tror jag majoriteten av andra/övriga anser att vi är ute och campar, tyvärr, det är därför jag önskar att HBK lobbar för det jag skrev innan.
1. Ja det gör vi också, bara man inte ockuperar vanlig parkering för personbilar, då blir det i deras ögon Camping och irritation, tyvärr.
2. Just därför borde HBK få till rabattavtal med ställplats-/camping-ägare.
Är man ute 250 nätter/år då borde man få göra avdrag för dubbelboende
---------------------------------------------
No never... Vi får väl hoppas på att någon inser att om jag är ute och åker och måste sova ibland så är jag absolut inte ute och campar.
Ute och campar innebär för min del, ut med markisen, sol, bad och fullkomlig avkoppling utan förflyttning uppåt en vecka, och liten cykel för färd in till lilla byn med pub eller restaurang några km. bort.
M.v.h. JANKRO.
Vad Campa innebär för oss spelar mindre roll för andra/övriga, kommer vi ett campingfordon så tror jag majoriteten av andra/övriga anser att vi är ute och campar, tyvärr, det är därför jag önskar att HBK lobbar för det jag skrev innan.
Vi frikampar/nattparkerar gärna och ofta av två orsaker.
1. vi trivs med att stå ensamma eller tillsammans med några få husbilar.
2. det blir ganska dyrt att bo på camping om man som vi är ute 250 dagar om året. Vid 200 kr per dygn blir det 50 000 kr per år.
Om man söker sig en bit ifrån kusten, där alla vill vara, så finns det gott om platser att stå på utan att irritera ortsbefolkningen.
1. Ja det gör vi också, bara man inte ockuperar vanlig parkering för personbilar, då blir det i deras ögon Camping och irritation, tyvärr.
2. Just därför borde HBK få till rabattavtal med ställplats-/camping-ägare.
Är man ute 250 nätter/år då borde man få göra avdrag för dubbelboende