• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vadstena , parkering

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Vadstena , parkering

---------------------------------------------
No never... Vi får väl hoppas på att någon inser att om jag är ute och åker och måste sova ibland så är jag absolut inte ute och campar.

Ute och campar innebär för min del, ut med markisen, sol, bad och fullkomlig avkoppling utan förflyttning uppåt en vecka, och liten cykel för färd in till lilla byn med pub eller restaurang några km. bort.

M.v.h. JANKRO.

Vad Campa innebär för oss spelar mindre roll för andra/övriga, kommer vi ett campingfordon så tror jag majoriteten av andra/övriga anser att vi är ute och campar, tyvärr, det är därför jag önskar att HBK lobbar för det jag skrev innan.

Vi frikampar/nattparkerar gärna och ofta av två orsaker.

1. vi trivs med att stå ensamma eller tillsammans med några få husbilar.
2. det blir ganska dyrt att bo på camping om man som vi är ute 250 dagar om året. Vid 200 kr per dygn blir det 50 000 kr per år.

Om man söker sig en bit ifrån kusten, där alla vill vara, så finns det gott om platser att stå på utan att irritera ortsbefolkningen.

1. Ja det gör vi också, bara man inte ockuperar vanlig parkering för personbilar, då blir det i deras ögon Camping och irritation, tyvärr.

2. Just därför borde HBK få till rabattavtal med ställplats-/camping-ägare.
Är man ute 250 nätter/år då borde man få göra avdrag för dubbelboende :D:D

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Vadstena , parkering

...
Jag tycker klubben borde samarbeta (vilket kanske redan sker?) med alla campingar om bra avtal för oss, det är ju ändå där vi kommer att hamna inom en snar framtid.

Kanske dags för dig att ta tag i denna fråga som verkar ligga dig varmt om hjärtat. Jag är övertygad om att om du lägger fram en bra handlingsplan och målbeskrivning så kommer du säkert att få gehör för att bilda en arbetsgrupp som kan jobba med prisavtal mellan HBK och campingägarna.

Toppen