Kjelle L
HBK Medlem
Misstänkte att det kanske kunde vara så. Tack för den informationen. Någon annan har kanske erfarenhet av UltraGlozz Superpolish??
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har använt UltraGlozz i många år, både till båt, personbilar och nu även till husbilen sen 6 år. Är mycket nöjd med resultatet. UltraGlozz är ju en blandning av polish och vax. Man får passa sig när man använder det på taket, för det blir så halt att det är lätt att glida av. Därför brukar jag numera vaxa taket från stege som står lutad mot husbilen. Finns säkert andra produkter som är bra men varför byta när man är nöjd.Hejsan Lena&Berne! Är ni lika förtjusta i UltraGlozz idag. Har nu köpt en 2020 Adria Matrix Supreme 670SL som har ett AL-chassi. Kan UltraGlozz Superpolish vara ett alternativ till försegling av lacken månntro? Mvh/ Kjelle
Vaxar alltid för hand. Om man ligger i ordentligt och inte får ont i armarna/axlarna går det att vaxa hela bilen på en dag. Kan inte svara på om ytan förseglas. Vet bara att resultatet brukar klara sig ett år. Om jag drar fingret på lacken så är ytan fortfarande glatt efter att den stått 6 månader.Tack för det svaret Kjell. Kan man vaxa för hand? Att använda en roterande maskin på en fullständigt ny husbil känns lite vågat. Några menar att UltraGlozz förseglar ytan på något sätt som inte vanlig vax gör. Ligger det någonting i detta påstående?
Mvh/ Kjell L
Det är inte dyrt förrän det är dåligt ;-)Använder Ultima Paintguard Plus. Fruktansvärt enkelt att lägga och dessutom drygt.
Visa bilaga 190936
Det är inte dyrt förrän det är dåligt ;-)
Läste fel, sryDrygt, inte dyrt. Kostar bara 299 kr och räcker gott och väl för 3 varv på husbilen.