• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad vågar man använda vattnet till i Europa

F

F.d. 50730

Guest
Hej! Jag ser att det ofta står att det finns möjlighet fylla vatten på ställplatser i Europa. Jag började då undra vad vågar man använda vattnet till i Europa. Kan man dricka det och skölja grönsaker i det i alla länder eller blir man sjuk? Någon som har erfarenhet berätta gärna för mig. :wideeyed:
 

Per-Åke

HBK Medlem
Inlägg
178
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2024
Sv: Vad vågar man använda vattnet till i Europa

Ni som inte vill/vågar använda lokalt dricksvatten, en fråga vad gör ni is till drinken med för vatten, vad borstar ni tänderna med för vatten? Om de sista frågorna besvaras med från tanken så går det lika bra att använda det till dricksvatten, ev kylt som Montreal ovan anger.

Per-Åke
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Vad vågar man använda vattnet till i Europa

Käre "perenn" och ni andra som undrar.Vi har alltid använt ett filter som vi monterat på vår anslutningslang. Med detta filter påmonterat så spelar det ingen roll om ni fyller ert vatten över eller under alperna.Ni kan dricka direkt ut av kranen i er HB- Fltret klarar ca 7000 liter innan det bör kastas och en refill är att monteras. Detta filter är av amerikansk ursprung och säljs av Bisk AB i Uddevalla och kostar ca 400-500 kr och det är det värt. Det finns säkert andra i klubben som har detta monterat på slangen och som inte upplevt några problem. Filtret heter inkl.anlsutn. 28598 och refill heter 28597. TOPPEN
:yes::wub:
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Vad vågar man använda vattnet till i Europa

i vissa länder är dricksvattnet så kraftigt klorerat att det smakar URK.Men farligt,nej.Men de fakto är det så att bakteriehalten framför allt i vissa östländer är av en sån art att den är främmande för oss nordbor.Men med syn o lukt i komb.med försiktighet klarar de mesta sig.
 
Toppen