• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad tycker ni om den här då?

J

Jarn

Guest
Sv: Vad tycker ni om den här då?

Även om det inte står fabrikat på "huset", så tror jag inte att det är en VW Beetle, vilket det reg.nummer du skriver går till DFZ911.

J

Jarn

Guest

När det gäller att få lägre skatt, så är det inte möjligt.

Den högre skatten infördes jan -11 för alla husbilar som blev inregistrerade efter den datumen.
Så den gäller oavsett om den är direktimporterad eller "svenskåld".
Man tar ingen hänsyn till att den varit registrerad i annat land före detta datum.

F

F.d. 30146

Guest

När det gäller att få lägre skatt, så är det inte möjligt.

Den högre skatten infördes jan -11 för alla husbilar som blev inregistrerade efter den datumen.
Så den gäller oavsett om den är direktimporterad eller "svenskåld".
Man tar ingen hänsyn till att den varit registrerad i annat land före detta datum.

OK, jag lär mig något nytt varje dag här på forumet. Jag visste inte att s.k svensksålda också fick den högre skattesatsen.
Jag vet inte vad säljaren menade med "ett papper" som skulle fixa den lägre skatten? Jag ska kolla med säljaren imorgon, jag återkommer

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes en mikroskopisk mulighet for lavere skatt, det måste finnes en offisiell dokumentasjon av lavere CO2 emmisjon enn den teoretiske som benyttes når dokumentasjonen saknas.

F

F.d. 30146

Guest

Jaha, dags igen då för att förhoppningsvis få lite synpunkter.

Hymer 564 TPI Fiat 116 hk TD -96 | Värmland

Hymer BC 544 CLASSIC 6 BÄLTADE PLATSER -99 | Östergötland

Eura Mobil 555 2.5 tdi -97 | Stockholm

Hymer 544 Classic -01 | Värmland

Eura Mobil 555 MSS Fiat Ducato 2,5TDi -97 | Stockholm

Hymer B 534 - 2002, U-soffa, AC | Stockholm

Några är importerade, och en står på finans bil ab, omdöme om det företaget???

Och så passar jag på att önska alla en riktigt GOD JUL och Gott Nytt År:santa-5-icon:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen