• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad tjänar "husbilsvänlig kommun" på mig?

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Vad tjänar "husbilsvänlig kommun" på mig?

Min personliga åsikt är att Alve kanske slog hål på myten att vi är en köpstark grupp, att Rantzow reagerade kanske beror på att han lever sitt husbilsliv annorlunda än tex Alve och utifrån det reagerade och det måste han väl få eller?, att sedan hans ordval blev lite tokigt är väl inte hela världen.
Har i flera trådar ifrågasatt om vi är så köpstarka som vi påstår kanske är det så att flertalet reser som Alve och då måste vi förhålla oss till det vid våra krav på att andra skall ordna det för oss.

Lars

F

F.d. 50069

Guest

Nu skrev Alva från min grannkommun att han inte tror han bidrar så mycket till städernas Ekonomi och det gör nog inte frugan och jag heller.
Självklart handlar och tankar vi precis som Alve och alla andra där det passar oss bäst.....Östermalmshallen eller en charmig Lanthandel nån stans :wink:

FAST däremot så gör vi förmodligen en stor skillnad på de små föreningars kassa!
Hur då?
Joo, många ställplatser drivs ju av båtföreningar, fotbollsklubbar, byalag och liknande och där vet jag att våran närvaro är ett stort lyft:)
Som ett litet exempel kan vi ta Bläsinge hamn på Ölands Östsida, två små ställplatser som har fått vingar tack vare oss. Fiskarn säljer fisk och ställplatsavgift som går till mycket gott inom bygden.

Detta är bara ett exempel på hur vi bidrar utan att gå på innekrogar och nyttja de större flashigheterna;)

Det folk ofta glömmer bort här på forumet är att vi är olika och det måste man respektera så länge man uppför sig på ett vettigt sätt, eller hur?

F

F.d. 29925

Guest

Skall till Norge om någon vecka, och gör som de norrmän som har möjlighet, handlar det mesta på denna sida gränsen. Sen blir det troligen 50/50 mellan campingplats och annan uppställning.:)

(Finns nog inte allt för många som har precis samma förfarande när de är ute och åker, alla är nog unika på ett eller annat sätt.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Nu skrev Alva från min grannkommun att han inte tror han bidrar så mycket till städernas Ekonomi och det gör nog inte frugan och jag heller.
Självklart handlar och tankar vi precis som Alve och alla andra där det passar oss bäst.....Östermalmshallen eller en charmig Lanthandel nån stans :wink:

FAST däremot så gör vi förmodligen en stor skillnad på de små föreningars kassa!
Hur då?
Joo, många ställplatser drivs ju av båtföreningar, fotbollsklubbar, byalag och liknande och där vet jag att våran närvaro är ett stort lyft:)
Som ett litet exempel kan vi ta Bläsinge hamn på Ölands Östsida, två små ställplatser som har fått vingar tack vare oss. Fiskarn säljer fisk och ställplatsavgift som går till mycket gott inom bygden.

Detta är bara ett exempel på hur vi bidrar utan att gå på innekrogar och nyttja de större flashigheterna;)

Det folk ofta glömmer bort här på forumet är att vi är olika och det måste man respektera så länge man uppför sig på ett vettigt sätt, eller hur?

Jättebra beskrivet. Trevlig tillvaro utan att trängas på parkeringar. Du betalar också ställplatsavgift utan knorra.
:)

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Har inte läst alla inlägg men vi är ju alla olika, själva är vi nog den mitt i mellan allt, från gratis till ställplats till camping 500kr natten, allt beror på vart vi är och vad som finns tillgängligt.
Har sett och pratat med några medlemmar som har en husbil för nästan 4 mille och som aldrig går in på en camping, nästan alltid gör maten i husbilen och är det gratis att stå så är gratis gott!
Inget fel åt nått håll!!
Njut av er husbil vart man än är och vad man än gör!!

F

F.d. 50069

Guest

Jättebra beskrivet. Trevlig tillvaro utan att trängas på parkeringar. Du betalar också ställplatsavgift utan knorra.
:)

Yepp, vi betalar vad som helst utan att knorra;), fast jag väljer själv var vi fäller ut blinkersen för att övernatta!

Skulle det mot all förmodan vara en super SCR camping så betalar jag utan att knorra vad det kostar. (Även om det värker;))

Fast helst lägger jag mina pengar på en liten ställplats där förhoppningsvis pengarna går oavkortat till nåt behjärtansvärt:)

Men, som sagt iom att jag väljer själv så gnäller jag inte. Fast mina erfarenheter säger att ju mindre ställe desto större chans att få den goda stunden med nån annan husbilsstolle/stolla, he he!

ALVE! Fast i Ödeshög har jag inte lagt några pengar i modern tid, he he....jooo, en gång hade vi glömt att gå på bolaget innan avfärd och inköpet fixades utan parkeringssvårigheter i byyn:oops:

(Det är ju för närma), har ju knappt hunnit få i sexans spett då;)

Toppen