• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad skulle ni välja?

J

Jarn

Guest
Sv: Vad skulle ni välja?

Du skriver att ni skall börja använda den på allvar om 5 år när ni blir pensionärer.
En sak att tänka på då är ju att alt.1 är då 12 år, då bör man kolla försäkringsbolagen hur länge maskinskadegarantin gäller. Vissa har ju max ålder 10 år.

Annars är det som tidigare skrivits bra att vara skuldfri så man har råd att använda husbilen som man önskar.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Har du någon info om var man kan fixa skinnklädseln?:)

Jag fick hjälp med detta på min förra bil av Niklas på Husbilslandet. Han hade en firma i närheten som gjorde den typen av jobb. De sydde en helt ny klädsel i skinn till en Knaus Sunliner och den blev bättre och finare än orginalskinklädseln. Niklas kan säkert ge dig kontaktinfo till firman. Du måste dock demontera allt inkl stolar och köra dem till firman så litet jobb är det.
Det tar också några veckor.

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

jag tittar i tyskland också men det finns ingen som motsvarar våra krav där just nu.
Den från 2009 går bort då den luktade så starkt av rengöringsmedel. Är lite allergisk mot det.
2013 var jättefin och där är det prutning på gång om jag inte hittar något annat innan.

Toppen