• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad samlar ni på?

F

F.d. 29911

Guest
Sv: Vad samlar ni på?

Jag samlar på Kamror.Mobiltelefoner.Armbandsur (reklam).och gamla livsmedels-förpackningar.Och min hustru samlar på prydnadsbjörnar flera hundre inköpta under
resor runt om i Europa och Asien.
Jag glömde sedlar från alla våra resor också.

Samlarhälsningar från
HBK 5081

pannor

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Samlar gör vi alla på olika saker.I mitt fall har det blivigt Melitta filter i porslinHar komit upp i 16 olika färger och storlekar

F

F.d. 50035

Guest

Pelargoner är en stor sak för mig, kolla in min sida pelargoner för nybörjare

Skaffade nyligen ett stort antal när jag var i sydafrika, nya sorter för sverige. kommer att lägga upp detta på min webbsida snart.

Härlig sida och du kan det här läser jag.
Fast knepen är nog lika många som det finns samlare -:)
Sydafrikaner (vildarter) är även min passion och med mig till Spanien kommer bland annat en bonsaipellis :spinny: som jag ej kan skiljas från. Jag har lite pellisar på min hemmis oxå om du vill kika www.pellispricken.se

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Jag samlar på öl-underlägg från restauranter vi besöker.

Familjen skäms varenda gång jag smyger öl-underläggen ner i väskan när kyparen vänt ryggen till.:twitcy:

MVH
Karianne

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023

Oj, jag blir lite imponerad när jag läser om allt samlande! Spännande! Försöker komma på om jag samlar på något omedvetet...för det kanske man kan göra, eller?

Det enda jag kan komma på är nog minnen och upplevelser...men inser att jag är tillräckligt gammal för att glömma nutid...
Jag vet att jag genom åren har försökt att samla på olika saker...men jag är en hopplös "kasta/städa". Det hinner bli 7-8 av något, så åker det ut!

Kan det bero på att maken samlar på massa saker? (t ex allt som har med IFK o fotboll att göra) Jag får inte plats:(Han har t o m försökt sätta IFK-klistermärken på husbilen men jag är ingen "mes" som tillåter vad som helst!! Jag hatar klistermärken sedan sonen var i 8-10 årsåldern och satte klistermärken på allt. Han är 30 år nu men jag hatar fortfarande klistermärken. Och som ni ser så är vår husbil redan "utsmyckad" så det räcker och blir över!

//Lotta
("Alla röster ropar öster"):rolleyes:

F

F.d. 11293

Guest

jag samlar också på utrotningshotade ljud :wideeyed:
tex.

ljudet från en väderkvarn
ljudet från en kvarn som drivs av vattenkraft
ljudet från ett ånglok

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53074

Guest

Frugan och jag har kommit överens om att om vi skaffar en ny pryl så ska en av ungefär samma storlek ut ur huset. Vi ser det som en överlevnadsstrategi. Prylar har ju en förmåga att ta över användbara utrymmen ;).

Jag försöker också övertala grannen att vi ska byta hus med varandra ungefär var tredje år. Ingenting rensar förråd, skåp och hyllor som en flytt...

Av detta inlägg framgår antagligen att vi försöker att inte samla alls. Svårt - men en utmaning!

Kjell :D

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det var ett roligt ämne. Det är många olika saker som husbilisterna samlar på. Jag har försökt att komma på om det är något vi samlar på men jag har inte hittat något som är reserelaterat. Annars samlar vi på mycket. Ljusstakar i glas ligger Annikka varmt om hjärtat och vi är båda förtjusta i konstglas men nu sätter plastsbristen stopp.

Men.....vad samlar trådskaparen på?

F

F.d. 53078

Guest

Jag har under årens lopp samlat på mig en massa onyttiga saker som jag har i garaget. Om nåon vill överta samlingen så är det bara att komma och hämta.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

I mitt tidigare liv samlade jag på askoppar.
Tror att den 1a införskaffades när jag såg Jerry Williams 1a gången på Vejbyparken i Vejbystrand utanför Ängelholm vid Skälderviken.
Tror det var 1964-65.
Ja - stinkande vidriga askkoppar!
Nu har jag & hustru varit rökfria i 1 månad och 1 dag.
Hade aldrig gått utan hjälpmedlet Champix.
Nu samlar vi på erfarenheter och andra trevligheter - och livet med Plåtis i 2 somrar har gett väldigt mycket fint! :)

Uppsalaanders

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024

När jag läser att flera av er samlar på stenar kommer jag ihåg en film jag såg på TV när jag var ung (ca 100 år sedan) med Lucy Ball. Dom var på semester med husbil (eller var det husvagn). I varje fall så samlade hon på stenar som hon gömde i fordonet. Det slutade med att dom hade stora problem att komma upp för backarna. Skulle vara häftigt att få tag i den filmen nu.
Och jag själv då? Bekanta säger att jag samlar på datorer. Men nu i veckan var jag till återvinningen och kastade fyra stycken, så nu tror jag att jag bara har 12 kvar.
Annars samlar jag på såna där mini-klädnypor som man får på flyget för att fästa haklappen. Jag har 82 stycken.
Anders

F

F.d. 16087

Guest

Jag samlar på upplevelser, något man kan ta fram och minnas när man sitter på hemmet.
MVH. Gunnar S

F

F.d. 29998

Guest

Jag läste i tidningen nyligen att någon samlade på navelludd. Det tyckte jag var lite annorlunda ;-)
För egen del är det väl mest dammråttor det handlar om. För övrigt är jag kanske som många andra: "-Det kan vara bra att ha". "-Den fungerar ju" osv.
Har bl a 4 barometrar. Behöver dom inte men dom är ganska snygga loppisfynd.

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

när jag läser här inser jag att även jag är samlare.Samlar på huvudstäder(besök),vägövergångar inom och till o från Norden,noterar på rastpl.kartan om dör finn tex.duch,tillg.till el.etc.Samt sand från olika hörn av världen

Hjulnissarna

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Det var ett roligt ämne. Det är många olika saker som husbilisterna samlar på. Jag har försökt att komma på om det är något vi samlar på men jag har inte hittat något som är reserelaterat. Annars samlar vi på mycket. Ljusstakar i glas ligger Annikka varmt om hjärtat och vi är båda förtjusta i konstglas men nu sätter plastsbristen stopp.

Men.....vad samlar trådskaparen på?

När jag startade tråden så var min undran vilka RESEsamlingar mina vänner på HBK hade. Visst är det trevligt att höra om ovanliga samlarOBJEKT (kameror, pelargonior osv) men jag tänkte mer på GEOGRAFISKA samlingsobjekt.

Hoppas ingen tar illa upp !!! - fortsätt och berätta om prylar som ni samlar på men vore kul om fler anslöt till min ursprungliga idé.

Själv tror jag att jag har en svaghet att hitta vägar som tycks sluta "out in nowhere"- de vill jag gärna köra ut på. Reser gärna i fantasin med en riktig bra kartas hjälp. Fast man har ju en "co-driver" som har hand om kartan så då får man chansa ute på vägen.

Fortsätt ni med er samlarvurm - ovsett vad för objekt ni hänger er åt och berätta om den!

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Jag har samlat på gitarrer...
Men numer samlar jag på Kvalitetstid.
Livet är för kort & skört för att inte ta till vara på! ;)

Jo kanske en & annan RC-helikopter oxå... Lite laster får man väl ha?

Mycket trevligt tråd med flera goa flabb, nu blir jag några år till!
Go Helg på oss HBK'are.
Mvh. Magnus

Toppen