• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad planeras i Stugorna för sommaren?

F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vad planeras i Stugorna för sommaren?

Gratulerar till detta beslut. Vi gjorde detta för 6 år sedan och har aldrig ångrat detta. Hls kurt
:twitcy::twitcy::D:D

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

Våra planer för sommaren lutar till att dra mot Danmark till att börja med. Vi åker nog runt lite i Danmark och ev till Legoland. När barna var små så önskade jag alltid att få åka dit med våra barn men det blev alldrig av. Men nu kanske det blir av, visserligen är dom inte så små längre, men jag tror att inte att man någonsin blir för stor för "legoland" ?:wub: Sen så får vi se vad som händer! Hoppas att vi träffar på någon i klubben . Ha det så bra. Just nu vräääker snön ner här i Åsmansbo, Smedjebacken. Så ta det lungt alla som ska ut så vi hörs och syns till våren & sommaren:wub: Mvh

F

F.d. 52938

Guest

:music-icon:Hej på er allihopa!

Våran planering är att åka Tyskland,Österrike,Italien:Garda,Elbe,vidaretill Kroatien och kanske ta oss ner till Dubrovnic där vi varit förut. Dock ej med husbil . Hela Kroatiska ö -världen är ju helt fantastisk! Någon som varit på Elbe ? Tips om Campingar skulle uppskattas.
Mvh Frank 59:wink::wink::wink:

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Menar du Elba, så var vi där på 80-talet. En mycket intressant och trevlig ö med många fina sandstränder och campingplatser.

Vi bodde på en mysig camping Barbarossa nära Porto Azzurro;
GPS: N42 46 10.9 E10 24 28.0   

F

F.d. 4879

Guest

Gotland låter lockande! Har varit där många gånger i november och kört Grand National men aldrig sett mer av ön än snö och lertäckta militärområden.. Lär visst vara en mycket fin ö på sommaren sägs det! Sen är det ju även nära från Stockholm också.

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

:cool:Hej på er igen husbilsägare.

Vi planerar att köra hela kusten ner mot Fankrike,Det innebär Tyskland,Holland och Belgen.Det ska bli skoj,jag gillar kuster och hav har varit sjöman i 20 år så man saknar havet här uppe i Växjö.:cool::cool::cool:

F

F.d. 4879

Guest

Men du har ju Helga havet där du bor? *L*

F

F.d. 24503

Guest

HEJ ! ALLA HUSBILS ÅKARE
MED RISK ATT BLI UTFRYST. VI PLANERAR ATT STÄLLA BILEN I SOMMAR !!!!!!!!!!! SEGLAR ISTÄLLET
DANSKA O TYSKA KUSTEN.
FÖRSÖKER KOMMA IVÄG SÖDERUT FÖRE JUL!!!!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej berntmonia!

Det är väl inget konstigt med det. Jag resonerar likadant. Båt på sommaren och husbil resten av året! Det går ju också att åka husbil på sommaren om man absolut vill det!

Själv ska jag söderut (Spanien) efter jul.

Jappe

Gun & Claes

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
755
Medlemskap
2025

Hej

Vi har inte planerat så mycket ännu, men var i Kroatien (vid Trogir) i somras och åker gärna dit igen.
Skulle kunna tänka mig att åka ner till Dubrovnic eller ut på öarna.
Men vi får se längre fram
En sak är säker, vi åker söder ut till varmare och solsäkrare länder, vågar inte lita på det svenska vädret.

Claes

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Öland Bornholm Finland och förmodligen Norge. Sen blir det nog en avstickare till Linköping ibland för att betala räkningar.
Bosse B

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Hej !
Vi kommer att åka Estland,Lettland och Litauen med start c:a 7 juli 2008.
Reser till Tallin först och tar in på campingen där vi var sommaren 06.
Därefter Ösel/Dagö sedan ner mot Pärnu. Där är badstranden fantastisk.
Finns ett nybyggt badhus med äventyr osv.Pärnu under högsäsong kan vara lite mycket folk.
Det blir lite mer i Estland men är inte spikat ännu.
Lettland med Riga, stor stad verkligen. Campingen på en ö mitt i floden.
Vi kommer att åka till Jurmala, som är ett sommarparadis med fina campingar.
Vidare ner mot Kaliningrad men inte in i ryska enklaven.
Men där finns ett sandynsområde med ökenlik natur. Klassat som världarv.
Nu har jag hamnat i Litauen och där kommer vi att besöka Trakaislottet och campar i närheten. Fler ställen att besöka håller jag på med f.n.
Det är små sträckor att köra och dieseln billigare än övriga Europa.
Mat och dryck är billigt.Campingarna också.
Alla frågar hur vi törs åka dit ?
Vi träffade många grupper tyskar,fransoser,portugiser och även svenskar som åker i Baltländerna. Dom och vi stod på campingar som hade bevakning.
Att åka på vägarna var inget problem annat än att vissa vägar var dåliga.
Som i Polen typ.
Om tiden räcker till så åker vi via Polen ,Tyskland hem.
Räknar med att vara ute i 3 veckor
med varma hälsningar frå Barbro och Gert

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej alla!!

Vi har två planer vi funderar på i nuläget. Det ena är till Italien, någonstans nära San Remo och det andra är till Kroatien nära Pula.

Det finns mer att undersöka och ta in uppgifter på innan vi bestämmer oss definitivt vilket land det blir. Vi har t.ex tråden här i Husbilsklubben där en Kroatienresa planeras och stämmer vår semester med övriga intresserade så kanske vi "hänger på" här och ansluter nere i Kroatien.

När det gäller San Remo-området i Italien så har vi tittat på en ort som heter Diano Marina som har en stor ställplats ganska centralt och nära till stranden. Hur platsen är vet vi inte men det är kanske någon här i husbilsklubben som varit där???

Det fina med vår vinterdvala hemma i Sverige är ju när man sitter och planerar nästa års resa/-or. Man blir ganska ressugen och tycker att den mörka tiden ska passera förbi snabbt.

Ha det bra ute i stugorna

Hälsn Anita o Dan
;) ;)

Gaiefaj

HBK Medlem
Kommun
Mockfjärd
HBK-Nr
394
Medlemskap
2025

Anita och Dan!

Vi har tittat på Dieva Marina. Ligger ju jättebra till för ett besök i Cinque Terre, gångavstånd till jänrnvägsstationen, liten by med bla brödförsäljning utanför "knuten" Min kusin var där i somras och det verkade vara kanon - har sett bilder från stellplatsen och området.
Vi ses i Italien!! :)

Anette & Göran

Senast ändrad:

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024

Hej Anita och Dan samt Gaiefaj,

Vi bodde på en camping i Dieva Marina (ACCSI-camping) i april i år, La Sfinge som hade skyttelbussar till stationen, det var sedan bara att ringa så hämtade de. Vi var inte så hemma på ställplatser när vi gjorde vår andra husbilsresa ut i Europa, men Dieva Marina är en utmärkt plats att ha som bas när man skall besöka Cinque Terre. Helt ljuvliga små byar att gå mellan, eller åka tåg eller ta båten. Ett besök där rekommenderar vi å det varmaste. Lycka till med er planering.

Christina och Benny

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Hej Anette & Göran!

Tack för tipset om Dieva Marina och naturparken Cinque Terre. Vi kommer kanske att lägga in denna plats på vår tur nästa år när alla pusselbitar fallit på plats. I området finns ju flera fina vandringsleder och många små pittoreska byar att besöka.

Den plats jag egentligen skrev om heter Diano Marina och ligger ca 15 mil väster om Dieva Marina (några enstaka mil öster om San Remo). Diano Marina är en betydligt större ort och har en större ställplats med plats för fler hundra husbilar samtidigt. Central ställplats med närhet till strand och fina cykelvägar upp i bergen norr om staden skulle passa oss fint.

Som ni säger, vi ses kanske i Italien till sommaren.

Hälsn Anita o Dan
;) ;)

I

Iveco 35

Guest

Hej.Ni som tänkt er till Kroatia glöm inte Slovenien,och framförallt i Kroatien besök ön Krk. Direkt efter bron till höger finns en fin camping ca 10 eur. dygnet plus el .:mcride:

Toppen