• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad planeras i Stugorna för sommaren?

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej igen!

Sitter här och längtar till sommaren.
Samtidigt funderar jag på vad ni därute har för planer för sommaren 2008.
Det skulle vara kul att höra vad ni har för planer och ideer!
Vet att många ( inkl.oss ) funderar på Kroatien eller Grekland.

Men det finns ju mycket mer som lockar därute.

Vad har ni för planer?......
Kunde vara kul att drömma sig bort från kylan här hemma och kanske få lite nya vyer och ideer för sommaren som väntar.

Lev väl!

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025
Sv: Vad planeras i Stugorna för sommaren?

Hej

Jag har alltid drömt om att få åka över Grossklockner och det hoppas jag att det ske till sommaren.
Kanske en tuff tur för en som är höjdrädd men går det att åka i Norge så ska det väl gå att åka i Alperna, eller?
Vi är några stycken som funderar på den turen men då ska först "Kingen" bytas mot något annat, snyft.
Vi får se hur veckan avlöper om det blir köp eller inte av annan Husbil.

F

F.d. 11346

Guest

Vi åker helt säkert till "våra berg" d.v.s. alperna. Grossglockner är en mycket fin och trevlig tur inte så hemskt brant och fin väg. Skickar med en sida om dom flesta passen. Berge und Pässe der Alpen Kanske vi åker redan vid nyår.

F

F.d. 6238

Guest

Önska er lycka till i era planer för sommaren. Hoppas Berit o Peder att Ni får Er nya bil så att Ni får Njuta av Era planer om Europa.

Själva så har vi planer på att försöka att åka "Vilse" i västsverige i sommar och träffa många nya Husbilskompisar.

Sedan får vi inte missa vårt älskade Marstrand och Malö Camping som är en pärla med Handelsman Flink.

Nu kommer jag också att få en Navigator i present när jag blir myndig så nu behöver jag mycket hjälp med denna eftersom jag är Novis på området.

Sitt nu och njut i "mörkret" och planera för sommaren, det är ju halva nöjet. Hls Monica o Kurt och det är i skrivande stund -0,7 grader på utsidan.

;) ;)

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi har bokat en plats på Caravan Clubs nordiska träff i Lillehammar mellan 13-19 juli. Så har vi planer på Kroatien efter den träffen. Så blir det förståss även för vår del Marstrands familjecamping där vi trivs utmärkt. Lite Bohuslän samt Halland och då främst Varberg samt CC-camping i Olofsbo. Så styr vi även norr ut till Uppsala där vi har barn och barnbarn.
Här i Onsala är det nu -6 grader och jag ska gå ut och se att det är tillräckligt med värme på husbilen. Den står startklar när vi känner för en tur.
Anne-Louise o Jonny

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Mina planer känner du till, finns i tråden Resa till Kroatien där barnbarnet skall fotbollsturnera.
Sedan skulle vi gärna åka Vildmarksleden igen men det kanske blir väl mycket åkande.
En tur till Monicas Hälsingland blir det säkert. Trivs bra där.

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Våra resplaner är inte långt bort, kanske Gottland för där har vi aldrig varit ännu.
Vi har haft husbil i 9år och har utforskat vårt "närområde" Sverige o dom nordiska
länderna. Och det finns så mycket att se och därav har vi inte kommit längre än till
Moseldalen, där vi var på sensommaren i år.

Vi är inne på Kurts linje att det är roligt att "köra vilse i Sverige".

Gunilla & Egil

B

Båtis

Guest

Även vi har planer på Gotland. Har bara varit där en gång och det på cykel runt norra delen. Nu skulle vi vilja se även den södra delen. Frågan är om man måste beställa färjeplats i god tid och hur långt i förväg är "god tid?" Ställplatser har vi sett att det finns på landsbygden men inte i Visby, där får det bli en parkering för att sedan vandra runt. Kanske vi ses på Gotland i sommar.

:music-icon: :mcride: :music-icon:

Maggan

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Schmid.
I den här stugan planeras det nog för alperna igen.
Det har liksom blivit en vana. Senaste turen via Grossglockner gjorde vi med Pb1 an sommaren -05. Vi hade egentligen tänkt korsa alperna via tåget från Badgastein, men gasoltuber var inte tillåtna (då iallafall) så det fick bli Grossglockner istället för att komma söderut. Man kan tyvärr ha lite otur med dimma som snabbt väller in, vilket vi hade senast. Annars en fantastiskt vacker tur. Glöm inte att titta in i kyrkan i Heiligenblut, där Jesu blod lär förvaras.
Genom att vi numera väger över 3500 så bojkottar vi Österrike med deras trams med Gobox. Vi väljer Schweiz istället, där vår favis är Interlaken. Missa inte den platsen om ni har vägarna förbi.

I övrigt under sommaren blir det nog lite Norge - västlandet kanske, samt Uppsala - den gamla hemstaden.

Mvh
DS

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Än så länge har vi inte kommit längre än att bestämma att semestern blir hela september månad. Men vart återstår att se. Jag följer de olika planeringstrådarna och rapporterar till Annikka så får hon bestämma så småningom ;) .

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej på er
Vi planerar för fullt på Kroatien till sommaren, men man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig. Så om inte planerna till Kroatien går i lås ligger Norge mycket bra till för oss och då kan man tänka sig Lofoten med valsafari och lunnefågel. Ett annat alternativ som det pratats om här hemma är Holland/Belgien med tur till Moseldalen och Rehndalen i Tyskland. Men som sagt Kroatien i första hand, med mellan landning på vägen ner i Wien, och så ett annat drömmål för oss Venedig på vägen hem, planering pågår.....
mvh Claes
Husbilsbjörk

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej Båtis.
Ska du till Gotland gör du ett bra val, vi var där i somras och det är som att komma till en annan värld. Boka färja bör du tänka på i Mars April ungefär, finns billiga avgångar mitt i veckan som passar oss husbilsåkare. En bra ställplats nära Visby är Högklint ligger 4km söder Visby med utsikt över hela stan, och inte allt för långt för en cykeltur.....
mvh Husbilsbjörk

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Claes.
Kanske ni redan varit där tidigare - men Venedig är en otrolig upplevelse. Vi stod i Lido de Jesolo, några dagar med husbilen och därifrån kunde man lätt ta färjan in till Venedig. Väldigt praktiskt. Campingen var något med Jesolo International. Dock måste man boka i god tid.

Dag

F

F.d. 24280

Guest

Det blir kontinenten för hela slanten och då inte bara för sommaren,Kroatien averkas förmodligen redan på våren..somaren blir för varmt annars och sen är det Tyskland och givetvis Österrike:) :) :music-icon:

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024

Vi ställde av vår husbil efter Husebyresan och det är konstigt, men man måste bara börja planera för nästa år, abstinensen sätter in! Det är kul att läsa om era planer, men det kan också bli svårare att välja, det är ju så många platser vi vill se och återse. Planeringen är ju halva nöjet så det är en bit på väg när man bestämt målet.

Vi brukar åka tillsammans med ett annat par som brukar hyra husbil, men jag tror att det är köp på gång... men när vet vi inte, sen hoppas jag att de också går med i husbilsklubben, vi gör i alla fall vad vi kan för att påverka dem.

Vi har inte pratat ihop oss riktigt ännu, vi brukar grovplanera när vi träffas på nyår, men
Italien i år igen eller sydfrankrike och norra Spanien är väl våra förslag så får vi se vad det blir i slutänden. Detta är våren, april-början av maj, som det blir resa av om det går som planerat.

Sedan blir det Norrland - ett måste för oss, antingen runt midsommar eller till hösten. Det beror på när vi kan ta semester.

Lycka till med era semesterplaner i vinter!

Christina

F

F.d. 1158

Guest

En länge närd dröm för vår det, är G B via Frankrike. Har börjat att studera möjlighetern

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Den här mörka årstiden skulle vara hemsk om man inte kunde fantisera och planera inför sommaren.
Vi har inte semester förrän i augusti men då planerar vi för antingen Kratsien eller Ungern ellerNorrland eller Italien. När jag läser alla andras planer blir jag så sugen på alltihop så jag blir sjuk av längtan

Gert och Margareta

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
212
Medlemskap
2025

Funderar på Rumänien via Tyskland-Tjeckien-Slovakien och Ungern tänkte ta mej ner till svartahavskusten.
I slutet av maj i år blev det Grekland via färja från Venedig till Igouminitsa, sen rundresa på fastlandet härlig resa som kan rekommenderas
Gert.M.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej igen go-vänner!:)

Härligt att höra om alla era funderingar och förväntningar, det gör det möjligt att uthärda vintern.
Vi har lite funderingar ang. Kroatien......men även Grekland ligger bra till.
Speciellt att åka den där färjan från Venedig till Patras. Känns som en riktig härlig
resa med camping omboard.
Ev. sedan fortsätta till Kefalonia som vi besökt flera gånger via charter. En verkligt underbar ö. Myrthos Beach........Hm.. En av de vackrate stränder vi har sett.

Finns det några andra som har planer på att ta sig med färja över till Grekland?

Just nu är det allt för mycket 8mm smalfilm som tar upp min tid och som skall vara klart till jul, så tiden kommer väl att gå snabbt fram tills dess.

Men sen är det ett nytt år strax bakom kröken.....och då börjar vi räkna ner....

Men snart blir det väldigt mycket varmare.....nämligen en skön bastu med en kall öl.!
Där kan man drömma sig bort ett tag och bara njuta.

Var rädda om er och lev väl!:)

Och kom gärna med fler härliga remålsfärväntningar (långt ord) de värmer!;)

F

F.d. 14038

Guest

Jag skriver ut så många reseberätellser jag hinner, ligger sedan på kvällen och läser dom.

Helt fantastiska berätellser och vilka fantastiska skribenter det finns i klubben.

Problemet är bara att man längtar allt mer till sommarn, man blir sjuk av det tror jag.

Vi skulle åkt till Italien men det blir inte av då vi ska sälja vårt hus till våren hade vi tänkt på grund av att vi köpt lägenhet i Alingsås.

Detta enbart för att få mer tid till husbilsåkandet sen, vi slipper rabbater och gräsmattor, bara att sätta nyckeln i låset och åka. ( HELSKÖNT).

Senast redigerad av en moderator:
Toppen