• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad har ni för husbil ?

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Vad har ni för husbil ?

Det kanske hade varit ett tema för någon träff framöver? :spinny:

Hur man "handskas med hemsidan", hur man lägger in bilder mm. :swoon:

Själv har jag ingen bärbar dator (än) men kan absolut tänka mig att ställa upp om någon skulle vara intresserad.

:santa1::santa-5-icon:

/Thomas

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

..............Själv har jag ingen bärbar dator (än) men kan absolut tänka mig att ställa upp om någon skulle vara intresserad.

/Thomas

Noterat, kanske du även skulle kunna svara i "Fotohörnan"?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Vi jobbar hela tiden med att förbättra o förenkla Husbilsklubben.se och hantering av bilder har hög prioritet eftersom många har problem med detta.

Problemet har blivit större när de nya kameror som säljs är 8-10Mpix och då blir bilder väldigt stora och därmed måste komprimeras vid uppladdning.
Det finns tyvärr begränsningar för detta.

Vi är tyvärr beroende av andra programutvecklare som även de sysslar med detta på sin fritid så då kan väntan ibland bli lång.

Just Min Husbil finns i nyare version med bättre bildhantering men samtidigt har funktioner införts som omöjliggör att använda programmet som Min Husbil används idag.
Så därför har ett nytt arbete startats med att ersätta Min Husbil med en annan programvara men det tar tid och tid är en bristvara för närvarande.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag satt och utforskade sidan lite och fann då denna sidan (som jag skrev högre upp ) Photo Husbilslista - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - Husbil om alla publicerade husbilar och den var ju fantastisk bra och man kunde ju då söka på ex. Pilote och fick fram ca 35 stycken , Hymer var det ju oändligt många av 6 sidor .

Det kanske är så att inte alla har hittat till den sidan och det tog ju 1 år för mej att hitta dit .

"tumbs up" för den sidan

P

pelle56

Guest

Hej och tack det va en väldigt bra ide Hälsn pelle56

F

F.d. 8470

Guest

Hei alle husbil venner!
Har lagt inn bilde av vår Rapido, tatt i den norske fjellheimen i høst. Vi hadde vært en tur i Ålesund. Det var morsomt å søke på bil merke på min husbil og se hvor mange som har Rapido. Det er bestandig morsomt å treffe andre som har det samme merke og som vi kan spørre om råd om det er noe vi lurer på.
Så vil vi ønske alle vår husbil venner en god og fredelig jul og et godt nytt år!

Solveig og Svein-Harald (mommosin)

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Kul att det blev lite drag i tråden. Nu sätter vi fart och fyller i uppgifterna.

Bilder är kul och intressant att titta på.
Men jag var i första skedet ute efter var att alla lägger in uppgifter om sin husbil i text. Dessa uppgifter kommer sedan med automatik med i matrikeln.
Därefter kan man börja jobba med att lägga in bilder.

Tryck på Min Husbil längst upp på första sidan och sedan på Hantera min Husbil och fyll sedan i mallen och tryck på Skicka.

Sedan ska det bli intressant att se hur det ser ut när nästa utgåva av Matrikeln kommer ut.

God Jul :santa-2-icon:

Toppen