• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad har ni för husbil ?

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Hej!

Jag blir mycket förvånad när jag tittar i vårt medlemsregister och upptäcker att mer än 2.000 medlemmar inte berättar vad dom har för husbil. :confused:

Att man inte berättar vad man har för andra intressen eller när man fyller år kan jag förstå.
Men är man med i en Husbilsklubb så borde man berätta vilken husbil man har.
Det verkar som att det blir glesare och glesare med information ju högre medlemsnummer man har.

Vad kan detta bero på??

- Nya medlemmar som inte hunnit ännu
- Man skiter i det
- Man vet inte hur man gör
- m m

Jag tror att mycket beror på att man lite till mans är lite osäker på hur man gör.
Mitt tips är att HBK-Web lägger ut en bra instruktion så underlättar det för alla.

Jag skulle i och för sig kunna berätta att man trycker på Min Husbil på första sidan och sedan på Hantera min Husbil och sedan fyller i uppgifterna, Men webbarna kanske har någon annan bättre idé

Lycka till :)

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Vad har ni för husbil ?

Har ingen husbil - ännu. :)Men inan sommaren hoppas vi ha en bättre begagnad första husbil. Blir väl som med båten - byter varje år de första åren tills vi hittar vår DRÖM-HB.

Letar i första hand en större PLÅTIS eller en hel-halvintegrerad på runt 150-200.
Tips mottages gärna.
.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag undrar varför det är så viktigt att veta vilket märke medlemmarna har på sin husbil? Ligger det månne status i detta också?

• Gilla
Reaktioner: Siw
F

F.d. 2692

Guest

Det är kanske inte världens viktigaste sak, men en av avsikterna här i klubben är att hjälpa varandra.
Därför kan det vara till nytta om man har någon specifik fråga om en viss typ av bil att kunna kontakta denna klubbkompis.

Status tror jag ingen bryr sig om, det gäller nog många som för mig att banken äger det mesta av bilen.

F

F.d. 4058

Guest

För min del kunde det vara kul att se om andra har likadan bil som en själv.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Det finns egentligen väldigt få saker som är viktigt i livet. En av minst viktiga är nog att kunna se vilken husbil en viss medlem har. Men jag kan räkna upp massor med andra anledningar till att det vore kul, intressant m m att se vilken bil en viss medlem har.

- Jag ser att en medlem bor i samma stad som jag. Bra att kunna se vilken bil dom har så att man lättare kan känna igen dom.

- Att kunna hjälpa varandra som Janne Ekan skriver.

- Kul att se vilka som har lika bilar.

- Hur många Adria, Bürstner m m finns det i klubben.

Anledningen till att jag startade tråden var att så få lagt in vilken bil man har.
Ja, Gunnar instruktionen har funnits där i 2 år med ett uselt resultat som följd.
Det kan kanske vara läge att se över varför det ser ut som det gör.
Om bara 1/3 av medlemmarna lyckats lägga in informationen så finns det säkert en anledning till det.

Förhoppningsvis kan detta inlägg förbättra möjligheten till att lägga in sina biluppgifter.

Skulle vara intressant att höra av dom som inte lagt sina uppgifter vad det beror på.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det finns här Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - Husbil det är ju inte så dåligt med
I vårt garage har vi:
  • 2029 Bilder
  • 1046 Husbilar
  • 393 Kommentarer
  • 1045 Medlemmar
Där finns det ju även bra listat
Dom nyaste garagen
Dom senast ändrade garagen
Mest visade
Mest kommentarerna

Här är även en komplettlista . Photo Husbilslista - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - Husbil

Nu en liten redigering ...... Tänk om alla nappa på tråden och skriver i uppgifterna i tråden istället för att komplettera husbilslistan då har du nog skapat den längsta tråden i historien ;) :) ..

Senast ändrad:
F

F.d. 16087

Guest

Vi har en Burstner Aviano-06 vi har tyvärr ej hunnit fotografera den ännu. men så fort vi har tagit korten så ska alla uppgifter läggas in på vår profil.
MVH. och en GOD JUL Önskar Pia o Gunnar

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Vi har en Dethleff H 6840. Halvintegrerad. 2.8 idJTD. -99:a
Duger jättebra åt oss. Fronten finns med i vår avatar.
Fler bilder kommer bara vi får hem den från verksta´n och vädret blir bättre.
Bengt o Inga-Lill

F

F.d. 25038

Guest

Hej jag gjorde en liknande efterlysning för ett tag sen och många (inte alla)sa (skrev)att de inte kunde lägga in nån bild eller text på sin bil synd hör till det roligare att kolla runt vad de finns för olika modeller och kanske ta kontakt å fråga efter ev fel å brister och hur servicen på bilen fungerar,sen är det väl klart att en chartago eller nåt annat inte hade varit helt fel (man är ju bara människa).

God Jul allihop vi syns snart på vägarna .

F

F.d. 53000

Guest

Vi har en R C Travel camper det en Dansk husbil 1989 års modell ,jag tror att vi ganska ensamma om den modellen,den är ursprungligen för 5 personer men vi har haft den i 7 år.SÅ vi har byggt om den så den passar oss.

A

Argos9595

Guest

Vi har en Bürstner Argos. Vi tittade på denna bil på mässan -08 och köpte en 2008. Vi är väldigt nöjda med bilen och framförallt utrymmet. Byter vi bil igen så blir det garanterat en ny bûrstner argos 2009. Kanonbil enligt mig. Vi har också ett barn som är 5 år, funkar kanon.

:santa1:

F

F.d. 12300

Guest

Vi hade en Burstener 747 har nu bytt till en Aviano som vi får i vår

F

F.d. 55293

Guest

Vi har en Hymer Swing -02. Vet tyvärr inte hur man lägger in bild och uppgifter?
Mvh Sunesson

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Är det någon som vill ha hjälp med att lägga in sin Husbil med uppgifter så kan ni maila mig så ska hjälpa er.
Min mail finns under min profil.

F

F.d. 11203

Guest

Hej
Jag har visserligen lagt in bilder på min husbil,men jag måste säga att det är krångligt och utan hjälp av datakunnig medlem hade det aldrig fungerat.När man tex.sälger något på Blocket.se så tar man bara en bild från Fotogalleriet och lägger till och med automatik så finns bilden där,utan att ladda hem några program
mvh Deicer

Toppen