Sv: vad har Argosägare till 747:an haft för fel på sina bilar ?
Hej igen.
Min erfarenhet efter köp av fyra husbilar ( tre beg och en ny) är att bilarna med utrustning är komplexa produkter. På alla mina bilar har det varit saker som har hänt och som behövs bytas eller justeras. Visst får man vanligen garanti i tyskland också om man köper av en handlare därnere men det är då långt till verkstaden. Att importera tycker jag prismässigt skall jämföras med ett köp av en privatsäljare härhemma för att bli rättvist. Då är prisdifferansen betydligt mindre. Jag har fått bra hjälp från den svenska handlaren på de tre bilar jag köpt här men för den jag importerade fick jag betala endel till verkstaden som gjorde de justeringar som behövdes. Det var inte något stort problem men kostade pengar som man bör ta med i kalkylen. Jag har haft endel saker som behövts åtgärdas också på min senaste bil som var ny då den köptes för snart två år sedan. Där hade det inte varit så kul att ha säljaren i tyskland. Nu fick jag all hjälp jag behövde från husbilslandet och det visade tydligt värdet av att ha en bra och serviceinriktad handlares stöd också efter att affären gjorts. Visst jag hade troligen fortfarande varit på plus om jag köpt bilen direkt i tyskland men hade då troligen varit ännu mera gråhårig än idag efter att åkt fram och åter för felsökning och justeringar.
Mervärdet att ha rätt svenska handlare i ryggen sätter jag till minst 50 tusen, kanske mer.
Hej igen.
Min erfarenhet efter köp av fyra husbilar ( tre beg och en ny) är att bilarna med utrustning är komplexa produkter. På alla mina bilar har det varit saker som har hänt och som behövs bytas eller justeras. Visst får man vanligen garanti i tyskland också om man köper av en handlare därnere men det är då långt till verkstaden. Att importera tycker jag prismässigt skall jämföras med ett köp av en privatsäljare härhemma för att bli rättvist. Då är prisdifferansen betydligt mindre. Jag har fått bra hjälp från den svenska handlaren på de tre bilar jag köpt här men för den jag importerade fick jag betala endel till verkstaden som gjorde de justeringar som behövdes. Det var inte något stort problem men kostade pengar som man bör ta med i kalkylen. Jag har haft endel saker som behövts åtgärdas också på min senaste bil som var ny då den köptes för snart två år sedan. Där hade det inte varit så kul att ha säljaren i tyskland. Nu fick jag all hjälp jag behövde från husbilslandet och det visade tydligt värdet av att ha en bra och serviceinriktad handlares stöd också efter att affären gjorts. Visst jag hade troligen fortfarande varit på plus om jag köpt bilen direkt i tyskland men hade då troligen varit ännu mera gråhårig än idag efter att åkt fram och åter för felsökning och justeringar.
Mervärdet att ha rätt svenska handlare i ryggen sätter jag till minst 50 tusen, kanske mer.