• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad göra med tjock-TV-skåpet

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Många bilar med några år på nacken har ett skåp för en tjock-TV. Med dagens platt-TV öppnas möjligheter. En 19" platt-TV passade i skåpet, men vilket slöseri med skåputrymme. Vi offrade ett överskåp mitt emot soffan, ersatte luckan med en plan skiva som hängdes på gångjärnen nedflyttade till underkant. Ett enkelt vinkelbeslag håller skivan i stängt lägen och med en kedja kan skivan vinklas nedåt till lämplig vinkel. Nu kunde TVn uppgraderas till 24", och den skruvades fast i skivan efter håltagning för kablar etc. I skåpet bakom TVn sitter antennförtstärkare och 12V DC/DC omvandlare för säker matning.

Vi offrade ett överskåp, men fick i stället ett ledigt djupt skåp med jalusidörr och stabil utdragbar skiva. En plyfainredning fästes på rullskivan och vi hade ett praktisk utrymme för vinglas, flaskor och diverse annat.
 

Bilagor

  • IMGP2423.JPG
    IMGP2423.JPG
    624,4 KB · Visningar: 21
  • IMGP2420.JPG
    IMGP2420.JPG
    777,7 KB · Visningar: 18
  • IMGP2427.JPG
    IMGP2427.JPG
    634,2 KB · Visningar: 19
  • IMGP2424.JPG
    IMGP2424.JPG
    720 KB · Visningar: 22

gnillib65

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
SVEDALA
HBK-Nr
11353
Medlemskap
2024
Sv: Vad göra med tjock-TV-skåpet

Snygg lösning du fick till. Själv här jag snickrat idag på en annan. Jag gjorde om TV-skåpet till förvaring av dator och surfplatta. Den plats som blev över är laddningsplats för mobiltelefoner, mp3-spelare och alla andra prylar med batteri i. Hoppas den blir bra för oss, vi använder datorn de få gånger vi kollar på TV.
Anders
 
Toppen