• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad gör man som pensionär..

F

F.d. 17941

Guest
Sv: Vad gör man som pensionär..

Även jag är amatör kimist !
Men har upptäckt " skrivar " världen , ett tidsfördriv, både hemma vid datorn och i husbilens tysta ,varma goa innandöme. där med PC.ns hjälp, En bok om brukslivet, efter kriget 1945.
Höst hälsning !
Totte 04:):):)

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Varför inte tiden räcker till när man blivit pensionär beror på följande.
När man jobbade för betalning arbetade man i 50 minuter sedan rast i 10 minuter.
Nu jobbar man i 10 minuter och tar rast i 50 minuter.
För att läsa tidning, fika mn.m.

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Svtv 2 - "Med pensionen som insats".
Dokument inifrån ikväll kl 20.
Nu strax!

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Ja instämmer med att pensionärslivet är härligt, så länge som man får vara frisk förståss, sysselsatt som aldrig förr men nu bara med det som vi själva vill men inte inte måste! Vi låser ogärna fast oss med onödiga "måsten" dem sopar vi under "mattan"!

Hus, trädgård och gräsmattor är utbytta mot nytt (underhållsfritt) mindre hus med asfalt, sten och ljung, sånt som inte medför onödigt arbete!
Vi har lämnat allt som tar tid och måste stöttas som båtar, mmm.

Vår gemensamma "livskvalite" grundar sig på att vi söker undvika tidsbindningar i alla former eftersom de oftast bara bidrar till att sänka vår livskvalitet. Varje vår och höst förlänger vi med långresor söderöver med husbilen men fortfarande kan vi inte tänka oss att lämna sverige under sommarperioden (och högvintern)!

Som många av er andra kan jag inte förstå hur man hade tid och mental ork för att jobba och flytta omkring som vi gjorde tidigare - men då fanns det inte så mycket av TV, datorer, telefoner men desto mer av tid för arbete, studier, läsande, föreningsliv, sjöliv, fester, mm .... men det var ett helt annat samhälle som inte existerar längre.

F

F.d. 55374

Guest

Nu när husbilen är avställd blir det mycket tid framför datorn.
Tommy R

B

Byggare Bob

Guest

Ja instämmer med att pensionärslivet är härligt, så länge som man får vara frisk förståss, sysselsatt som aldrig förr men nu bara med det som vi själva vill men inte inte måste! Vi låser ogärna fast oss med onödiga "måsten" dem sopar vi under "mattan"!

Hus, trädgård och gräsmattor är utbytta mot nytt (underhållsfritt) mindre hus med asfalt, sten och ljung, sånt som inte medför onödigt arbete!
Vi har lämnat allt som tar tid och måste stöttas som båtar, mmm.

Vår gemensamma "livskvalite" grundar sig på att vi söker undvika tidsbindningar i alla former eftersom de oftast bara bidrar till att sänka vår livskvalitet. Varje vår och höst förlänger vi med långresor söderöver med husbilen men fortfarande kan vi inte tänka oss att lämna sverige under sommarperioden (och högvintern)!

Som många av er andra kan jag inte förstå hur man hade tid och mental ork för att jobba och flytta omkring som vi gjorde tidigare - men då fanns det inte så mycket av TV, datorer, telefoner men desto mer av tid för arbete, studier, läsande, föreningsliv, sjöliv, fester, mm .... men det var ett helt annat samhälle som inte existerar längre.
Tack Relax,
förbaskat bra sammanfattning, (men så stämmer den också in på oss själva).:D

T

Teddi

Guest

tja,,vad gör man som pensionär,,en del får tid över,,ock då kan man engagera sej i nåt som faller i smaken,,
oponionsbildare?? mycket intressant,,
där dönar vi igång en grej om återvinning om matavfall,,
som blir till bränsle till bilar,
,en relativt ny råvara som det tjötas mycke om ,,ock vi konsumenter står som garant för detta,,kul-kul,,

sedan finns föreningar av olika slag som är i behov av medverkan??????????:D:D:D

ock inte minst en pensionärsorganisation som ständigt kan förbättras genom t.ex, ställplatser för rullatorer,,:p
där finns mycke att göra,,förr eller senare byter vi ner oss,,varken vi vill eller ej:D
allting går så mycke lättare om man backas upp,,

sportfiske??dom får sin del,,

allt med glädje o ironi på vägen,,så ser de ut för mej själv:D:D

F

F.d. 9344

Guest

Ja vad gör man som pesionär?
Jag har varit det i några år nu, och eftersom jag inte har varit yrkespolitiker eller har haft ett arbete som genererat stora bonusar så har jag nu kommit till den punkten i min "nya karriär" att jag av rent ekonomiska skäl börjat jobba som extrainkallad när arbetsgivaren behöver mig.

Lång erfarenhet och kompetens för jobbet uppskattas av företaget och för mig ger det en extabonus som tilltägg till det lilla bidrag som nu utbetalas efter alla långa år som knegare.

Visseligen kan jag trappa ner lite på arbetstiden nu när vi fått den fantastiska höjningen av pensionen av 50 kr/mån:)

Vad skall man göra av dessa, för att inte då tala om vad de stackars Rikdagsledamöterna skall göra av sitt lönepåslag som blev 1500 kr/mån.
Det blir säker ett grannlagajobb för dessa att reda ut det:rolleyes:

Senast redigerad av en moderator:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Ni skall väl inte prata skit om våra politiker, dom som gör så mycket gott för oss medborgare. Tror dessutom att dom har helt andra behov än oss vanliga dödliga och att det motiverar deras höga ersättningar och pensioner.

Ironi kallas detta, så att ingen missuppfattar mig

Hälsar en som inom ett år tänker bli helt vanlig pesionär

F

F.d. 25193

Guest

det är inte svårt att bli pensionär när man är slut i kroppen efter arbete i vården i 44 år man har ont överallt få förbättra armar ben med proteser för att klara sej GÖR DET BÄSTA AV SITUATIONEN och njut av vad du kan :mcride::mcride::mcride:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

När jag blir stor ska jag bli Generator:twitcy:

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Hört från en Skånsk pensionär av den riktigt gamla stammen;
"Ärter å fläsk e gou mad, å kålsoppa e gou mad, men å all sorts kogesmad töcker ja kaffegök e goast."

Toppen