• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad gör man som pensionär..

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
När vi har blivit pensionerade och därmed äldre, så tvivlar vi ibland på vår förmåga att ”göra skillnad” i världen. Det är vid sådana tillfällen som vårt hopp förstärks utav anmärkningsvärda bedrifter som utförts av andra pensionärer som har funnit mod och tagit på sig utmaningar som de flesta av oss skulle avundas.
Harold Schlumberger är en så’n person:
Följande är ett citat från Harold:
Jag har ofta fått frågan, ´vad sysslar du med nu när du är pensionerad?’ Jo… Jag är lyckligt lottad med en bakgrund som kemiingenjör och en av de sysslor jag uppskattar mest är att förvandla öl, vin och whisky till urin. Det känns tillfredsställande, upplyftande och som en belöning. Jag gör det varje dag och njuter av att göra det.

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Vad gör man som pensionär..

Den där Harold var ingen dum gubbe! Förutom det han sysslar med ( kanske i lite mindre mängder) så har jag köpt mig en Huskvarna Automover för nu när jag har nått den gyllene åldern så har jag inte tid att klippa gräsmattan längre!
Jag har trott att "Jag har aldrig haft så mycket och göra som nu när jag tagit pension" bara varit en klyscha! Men nu vet jag.....Det stämmer!!!
Nu väntar jag på att frugan ska ta pension så vi kan övervintra söderut!

Ha dä gött!
Walle

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Härlig hobby, han Harold Schlumberger.
Nå´t att ta efter så småningom....
Men vem kör husbilen ???
Skall man behöva ta in på camping, som långliggare !
// Janne

F

F.d. 2621

Guest

Ja, i varje fall inte spelar golf Det är så tidskrävande, att det har man ju bara tid med att göra på - arbetstid!

Som nybliven pensionär sas medlemskapet upp efter många år, utrustningen såldes och glömdes snabbt och utan saknad. Då började livet med så mycket annat och mer meningsfullt än att gå där ute på banorna, förbanna det dåliga vädret och den obarmhärtiga "oturen", som ständigt härjade i scorekortet!!!!

I stället blev det bl a ett hundliv och en husbil.

B

Byggare Bob

Guest

Ja, i varje fall inte spelar golf Det är så tidskrävande, att det har man ju bara tid med att göra på - arbetstid!

Som nybliven pensionär sas medlemskapet upp efter många år, utrustningen såldes och glömdes snabbt och utan saknad. Då började livet med så mycket annat och mer meningsfullt än att gå där ute på banorna, förbanna det dåliga vädret och den obarmhärtiga "oturen", som ständigt härjade i scorekortet!!!!

I stället blev det bl a ett hundliv och en husbil.
Bra Ted, samma sak har jag gjort! inte utan det känns befriande att slippa jaga det där förbaskade hålet och istället ägna sig åt väsentligheterna.

L

Lennart Olovsson

Guest

Den där Harold var ingen dum gubbe! Förutom det han sysslar med ( kanske i lite mindre mängder) så har jag köpt mig en Huskvarna Automover för nu när jag har nått den gyllene åldern så har jag inte tid att klippa gräsmattan längre!
Jag har trott att "Jag har aldrig haft så mycket och göra som nu när jag tagit pension" bara varit en klyscha! Men nu vet jag.....Det stämmer!!!
Nu väntar jag på att frugan ska ta pension så vi kan övervintra söderut!

Ha dä gött!
Walle

Samma här!

Får bara hustrun pension så slipper nog Sverige oss vintertid!

Bosse Parnevik sa:

Visst är det härligt att vara pensionär, konstatera på måndagen att kalendern är tom!

Konstatera när veckan är slut att man inte har hunnit med!

För övrigt så är jag amatörkemist och njuter!

Lennarts tankar
:twitcy:

F

F.d. 55374

Guest

Väntar på ett litet(skattat i 50år) bidrag den 19 varje månad.
Tommy R

F

F.d. 940

Guest

Mitt bidrag kommer den 20:de varje månad.
Arne.

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Som svar på din fråga:
Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt och det som jag inte hinner med återupptar jag någon annan dag.

No name,
no adress
no phone,

no money
just retired

Enjoy life! :msn_party::msn_sun::msn_sun::msn_sun::bock:

F

F.d. 2621

Guest

Men visst är det härligt med all den frihet man har, och tid att pyssla om hus o hem, bilar och - sig själv! Hur hade man en gång tid att jobba egentligen?!? Jag for runt i världen som ett skållat troll; numera är det bara Sverige och litet Danmark som gäller, dvs den verkliga världen. Och våra hundar med alla deras aktiviteter har blivit navet, kring vilket det mesta rör sig, och då är husbilen oumbärlig.

En viss oro finns för att även frugan snart blir pensionär. Ett hot mot den nyvunna friheten, eller? Jag ser framför mig bilden av Kronblom och Ofelia - ett veritabelt gnatpar. Nej, det är nog bäst att hon jobbar på till 75 eller så!

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

En jobbarkompis sa efter att de gått tillsammans i en månad som pensionärer.
(en sammanfattning efter viss diskusion)

- Du lever ditt liv - jag lever mitt liv - middag kl 17!!! :)

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Flat Mates skrev: "En viss oro finns för att även frugan snart blir pensionär. Ett hot mot den nyvunna friheten, eller? Jag ser framför mig bilden av Kronblom och Ofelia - ett veritabelt gnatpar. Nej, det är nog bäst att hon jobbar på till 75 eller så!"

Ofelia:msn_devil:.....Hjälp!!!
Jag kanske får tänka om!
Vi kanske ska börja jobba ihop politiskt för höjd pensionsålder!?:)

Mvh. Walle
(inte May)

F

F.d. 55374

Guest

Ja Walle nog är det ok med skatt, men när man har bidragit till dom som lever i överflöd då är det åt hel....
Tommy R

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Tommy...Visst känns det bar att ha "dragit sitt strå till stacken"!
Men att höra våra "förtroendevalda" diskutera om deras
pensionssystem ska göras om eller inte så mår man verkligen illa!
Det är tydligen inte "möjligt just nu"!

Mvh. Walle

RichardK

FD HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022

Tage Danielsson har i sin bok "Tage Danielssons MYTOLOGI Ny svensk gudalära"
i kapitlet "Myten om politikern som inte fick dö" ett mycket bra recept på åtgärder att vidtaga istället för att ösa ohemula pensioner och förmåner över politiker och andra makthavare.
Boken är i övrigt oxå en riktig höjdare, liksom annat av Tage D., mycket lämplig som högläsning. Finns även som ljudbok!
Mytologi - Tage Danielsson - Bok (9789186023041) | Adlibris Bokhandel - Alltid billigt, alltid fraktfritt

Toppen