• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad blir ni mest störda av på era resor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vad blir ni mest störda av på era resor?

Jag tycker att det är ett mycket klagande på elverk, om man sköter det bra så är det väl inga problem precis som med allting annat och skulle det störa så är det bara att säga till inget konstigt med det....handen på hjärtat, ni som varken har solceller eller elverk några av er har säkert satt igång husbilen en halvtimme eller så för att ladda batterierna.....eller hur ? Och då har ni säkert sagt till grannarna som det är. Åtminstone jag har varit med om det en hel del gånger, kanske är det samma personer som här på forumet tycker att elverk är skit???? :confused:;):D
//Pilot

E

Ericsson c52

Guest

Jag bara funderar på hur man tänker om man ska sitta hemma och fundera vad man ska bli störd av när man ska åka ut då kanske man borde fundera över om man överhuvudtaget ska ha fritidsfordon överhuvudtaget jag tycker man får ta seden dit man kommer och är inte det bra får man väl åka vidare.

Leif Torså

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023

Först kunde jag inte komma på något som var störande men efter lite funderande fick jag fram följande lista på sådant som kan göra även en lugn smålänning smått irriterad:

När navigatorn säger att man är framme vid en ställplats och där inte finns någonting som liknar en ställplats.

När affärer eller sevärdheter saknar parkeringsplatser som rymmer en husbil.

När underlaget är grus eller gräs finns det de som aldrig stänger gråvattenkranen utan låter allt rinna ut på marken. Det finns också de som häller ut t.ex. diskvatten direkt på marken.

Dålig separation mellan vattenutkastarna för driksvatten och spolning av kasettoa.

Franska serviceautomater där man bara kan köpa ström för en timme är meningslösa.

Ställplatsautomater som bara tar nationella betalkort.

Leif Torså

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Har p.g.a mitt handikapp två trolleriprylar i mina öron (hörapparater) så
vid sängdags plockas dessa ur o vips försvinner alla Elverk, hundar, skrikande
barn, musik, kacklande kärringar, dieselvärmare, väsnande fyllisar, mm mm.
Ändå är det dessa hörapparater som stör mig mest att måste användas. Så
som någon skrev överväg att stanna hemma om man är så lättstörd av sådant
för vitsen med våra husbilar är väl ända att ta vara på fritiden utan att reta upp
sig på störande saker. Ha det bäst därute. Häggen i ett soligt Umeå.

Bilagor

• hämta.jpg
    hämta.jpg
    17,5 KB · Visningar: 630
D

Deleted member 11118

Guest

Stör mig knappt på nånting när jag är ute. Tvärtom, gläds åt det mesta. Varför skall jag irritera mig och förstöra min fritid - den tid jag har kvar?!

Blir jag ändå irriterad är det nåt på bilen som inte funkar. Då är det för det mesta nån knappt jag glömt att slå över. Och då blir jag jävligt irriterad - på mig själv.

/M

Håller med till 100%.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

undviker man camping och ställplatser så slipper man bli störd.
De få gånger man trots allt står där så får man också finna sig i att det förekommer allehanda "störningar".
Alla kan inte sitta tysta i sina fordon.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026

Lågstimulerade personer med ett trist liv som gör allt för att få bort oss på platser där andra hälsar oss välkomna.

Och personer, företag som vill styra över vår livsstil, var och hur vi skall parkera över natten och hur och var vi skall spendera våra slantar.

Krister.

F

F.d. 25267

Guest

Livet är så kort. Vi lever här och nu. Att resa med husbil är fantastikt. Våra bästa vänner har vi träffat när vi rest med husbilen. Detta gör att vi inte stör oss så lätt.Försöker att fokusera på det som är kul istället för att reta oss på allt möjligt.Det går ju alltid att åka nån annanstans. Vi undviker campingar och större ställplatser. Det hjälper mycket. Om man retar sig på allt och alla är det bättre att stanna hemma och tjura.Vi har det så bra i våra husbilar. Vi åker vart vi vill och träffar nytt folk och upplever nya saker oberoende av väder och vind. Livet är fantastiskt men för kort för att slösa energi på att reta sig på sådant man inte kan påverka. We are alive ( bossens låt) lyssna på den eller peps persson ( vilket väder)
Dont worry - be happy:wub:

F

F.d. 2621

Guest

Jaha, så frågar Kenths Gunilla vad ni blir mest störda av på era resor, och så är det (nästan) bara hurtbullar som svarar att dom INTE blir störda alls utan . . . . . ojojojoj såå käckt och rekorderligt allt kan vara!

Som man ropar, Kenth, blir man tydligen inte hörd! Glad Påsk å de´där!

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag tycker att det är ett mycket klagande på elverk, om man sköter det bra så är det väl inga problem precis som med allting annat och skulle det störa så är det bara att säga till inget konstigt med det....handen på hjärtat, ni som varken har solceller eller elverk några av er har säkert satt igång husbilen en halvtimme eller så för att ladda batterierna.....eller hur ? Och då har ni säkert sagt till grannarna som det är. Åtminstone jag har varit med om det en hel del gånger, kanske är det samma personer som här på forumet tycker att elverk är skit???? :confused:;):D
//Pilot

Det beror såklart på hur det hanteras---en gång träffade vi ett par som berättade att de behövde ladda sin Cpap (snarkmaskin) med elverket...och då var det inte irriterande ett dugg :)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi står för det mesta inte på några organiserade ställplatser och i princip aldrig på camping, så det brukar inte finnas så mycket att störa sig på....:)

Men nån gång på ställplats eller husbilsträff så kan man bli irriterad över att hundägare låter sina hundar skälla på allt och alla som passerar. De flesta hundägare har ju pli på sina djur, men det finns ju tyvärr de som inte har det...:wub:

Men det är som sagt sällan man blir utsatt för det, så det får man väl stå ut med...

Själva har vi den policyn att vi absolut inte ska störa nån annan människa, barnen får definitivt inte härja hur som helst, sparka boll inpå bilarna, skrika och gapa o.s.v. Om fler hade tänkt efter "är det något jag gör som andra kan störa sig på" så kanske frågan aldrig behövt komma upp.... :rolleyes:

S

Sören-6830

Guest

Har ibland råkat parkera nära en kyrka som man inte har lagt märke till före kvällen. Ganska jobbigt när det ringer eller plingar varje kvart hela natten. Men det är ju bara att leta upp en tystare plats nästa natt, man har ju semester....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen