• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad beror nertiden på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Vad beror nertiden på?

Det är väl ingen som ifrågasätter Håkans insats som hårt ( oavlönad?) webbmaster. men har han inte ett ansvar också, att inte hacka ner på medlemmar. Han är i alla fall en officiell person inom HBK . Eller är han inte?

Så tycker Wikström

På vilket sätt är Håkan en officiell person menar du? Är det för att han är en sorts "webmaster" och kunnig i den teknik som gör att vi bl a kan ha den här diskussionen? Eller är det för att han hade fräckheten att bli lite syrak och reagera på banditens påhopp? Jag förstår inte riktigt vilket ansvar du menar at han har, som gör att han inte får svara för sig.

..funderar krinil.

F

F.d. 18368

Guest

Håkan har väl mandat från styrelsen att ha hand om HBK-sidan. Det skulle förvåna mig om han inte får någon sorts kompensation för det myckna arbetet.

Mvh Wikstrom

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Oj, oj, nu fick bredbandsbaniten verkligen svar på tal.
Det var en synneligt öm tå han trampade på !

Jim :cool:

Öm tå var det väl knappast men man kan ju fråga på ett trevligt sätt och på ett otrevligt , jag tyckte det var mera otrevlig ton med tanke på att han skrev oacceptabelt .

Ligger det nere av någon anledning så är det väl bara hitta på något annat och inte "brusa upp för det" .

F

F.d. 3088

Guest

Håkan har väl mandat från styrelsen att ha hand om HBK-sidan. Det skulle förvåna mig om han inte får någon sorts kompensation för det myckna arbetet.

Mvh Wikstrom

Så är det nog, jag som även jobbar ideelt får ju viss kompensation mat, milersättning, skyddskläder mm. Kan tänka mig att det utgår internettanslutning, lapptopp, stationär dator, milersättning till utbildning mm.mm för dom som pysslar med HBK. Förhoppningsvis sköter revisorerna att det går rätt till. OBS detta är nu ingen kritik från min sida.

Gurra den sävlige

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det utgår endast en fast summa for internet och telefon, samt resa till arbetsmöten med webbgrupp och styrelse (2 i året).

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

Det var magert, än mindre anledning att kverulera. :eek:

Skulle vi leja för tjänsten, då skulle det kosta skjortan!

F

F.d. 52920

Guest

Veckans svåra ord: kverulera

Wilhelm Raab
Kverulera Att ihållande och i onödan klaga och gnälla utan att göra något åt saken. Exempel: Hans sätt att kverulera över småsaker kunde reta gallfeber på vem som helst. Kanske intressanta bloggar om: svåra ord, kverulera.​

F

F.d. 55334

Guest

Hej alla glada positiva HBKare,
är det den hårda vintern som slår till i sinnena? Personligen saknar jag Aakes bildtråd, med sniglar, fåglar, sork och ett som ett annat, men som innebar en absolut super och lite lekfull avledare. För inte ska vi börja igen?

Det beror inte på hur man har det utan hur man tar det.

Ha det gott!
Agneta W
:yes:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej alla glada positiva HBKare,
är det den hårda vintern som slår till i sinnena? Personligen saknar jag Aakes bildtråd, med sniglar, fåglar, sork och ett som ett annat, men som innebar en absolut super och lite lekfull avledare. För inte ska vi börja igen?

Det beror inte på hur man har det utan hur man tar det.

Ha det gott!
Agneta W
:yes:

Visst är de flesta av oss glada och positiva medlemmar i Sveriges största husbilsklubb. Sen finns det alltid några som inte är riktigt lika positiva. Eftersom våra negativa känslor såsom rädsla, oro, ovilja och misstänksamhet alltid är starkare än våra positiva känslor, så präglar de nog våra åsikterna oproportionellt mycket. Särskilt i en diskussion med så här många inblandade. Fast jag tror att vi alltid har ett val! Tyvärr är det några av oss som ofta väljer att bejaka ett negativt synsätt. Allting kan i princip vara åt helvete om man väljer att se det på det sättet. Fast å andra sidan kan man träna på att försöka ha annat sysnsätt..., det positiva! :)

Den som är positiv har kanske inte oftare rätt än den negative.., men är fan så mycket lyckligare! :wink:

Den här filosofiska utläggningen grundar sig till stor del på min övertygelse och på mina känslor.., ikväll dessutom kombinerat med en hel del pilsner. Godnatt! :)

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Håller me dig i allt krinil

Man kan tycka vad man vill om trådskaparen, och om mig med naturligtvis
men jag tycker att det vart en intressant tråd nästan så långt ifrån ämnet man kan komma.
Det vill till att se möjligheterna med allt och inte tvärtom, att det negativa kan ta över ibland tror jag mest beror på dåligt sjävförtroende.
Så många pilsner kan det ju inte varit, allt är ju rättstavat.

P-zon ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen