• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad beror nertiden på?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Vad beror nertiden på?

Som någon skrev. det gäller en klubbverksamhet som inte drivs komersiellt. o de gäller inte rikets säkerhet. de finns större o viktigare websidor som krånglar.. .. så sluta gnäll tacka dom som gör ett bra jobb...
:wink::wink::spinny::spinny:

F

F.d. 3088

Guest

Hej Jag tolkade trådstarten som att trådskaparen undrade om man kanske kunde använda klubbens stora kapitalöverskott till att ytterligare säkra upp sidan, det var nog inte menat som kritik till Webb. Många struntar nog i att starta trådar om reaktionen blir som här. Tråden övergick snabbt till att bli en tacktråd för ideelt arbete. Tonen tycker jag heller inte var hård, kan vara svårt att formulera sig i skrift ibland, hade frågan ställts muntligt hade det säkert inte uppfattats vasst. Hoppas nu inte någon missuppfattat mitt inlägg

Gurra

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Mmmm

Dom har uppenbarligen inte någon UPS eller Diesel reservkraft, hoppas det är billigt att ha servern där för annars är det en rejält nitlott vad beträffar driftsäkerhet.
Man kan ju bara önska att ni kör med raid-5 på servern, allt annat vore ju vansinne

Efter att ha läst bredbandsbanditens profil jag kan bara inte låta bli att travestera "Man skall inte kasta sten när man sitter i sjukhus" och skicka med följande länkar
Strömavbrott på Danderyds sjukhus - SR Mobil
OCH
http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.1772778-utan-strom-under-pagaende-operation
Hejja Håkan du gör det bra!
//Conny

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Hmm Sidan har väll varit nere två gånger i år eller ?

Gurra

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Ursäkta men vad betyder ordet travestera

Exempel:
  • "Att vara eller bli en vara" = ("att vara eller inte vara") från Hamlet
  • "Att svara eller inte svara" = Hamlet gör reklam för nummerpresentatörer
  • "Den gamla onda tiden"
  • "Bränt barn luktar illa"
  • "Miss Keeler I profume" = Dr Livingstone, I presume
  • "Visst gör det ont när finnar spricker"
  • "Sen ursinnes tider"
  • "Bort med fettet, fram med skelettet" ("Bort med fettet, fram med formen", gammal reklamslogan för Lätta)
  • "En regnig dag"
  • "Han är en riktig Messerschmitt" ("Besserwisser")

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Starkt ämne... Måste betyda att HBK är väldigt stort för många, och det är super skoj tycker vi!:)

Utan att vara inblandad i detta tycker jag att det finns frågor att ställa innan man beslutar vad som är rätt eller fel.

Kanske kan man undra om det var strömavbrottet som tog tiden i anspråk, eller om det var så att det tog tid att reparera databasen som tog tid.

Kanske har våra frivilliga ett arbete att sköta, som måste avslutas först.

Det händer mycket på HBK på en dag, vi får vara glada att allt gick att rädda databasen så vi slapp lägga tillbaks en äldre databas som vi hade saknat information i.

Kram på er:)

F

F.d. 3088

Guest

Hej Lasse Det var nog det här trådskaparen menade. att vi kan ta av vårt kapital för att säkra upp sidan så mycket det går, ju driftssäkrare den är ju mindre arbete blir det ju då för dom som pysslar med det hela

Gurra

F

F.d. 4927

Guest

Exempel:
  • "Att vara eller bli en vara" = ("att vara eller inte vara") från Hamlet
  • "Att svara eller inte svara" = Hamlet gör reklam för nummerpresentatörer
  • "Den gamla onda tiden"
  • "Bränt barn luktar illa"
  • "Miss Keeler I profume" = Dr Livingstone, I presume
  • "Visst gör det ont när finnar spricker"
  • "Sen ursinnes tider"
  • "Bort med fettet, fram med skelettet" ("Bort med fettet, fram med formen", gammal reklamslogan för Lätta)
  • "En regnig dag"
  • "Han är en riktig Messerschmitt" ("Besserwisser")
OK, jag medger det! VI har kommit ifrån det ursprungliga temat, men jag spinner vidare på TRAVESTERING, i det här fallet en modernisering av gamla ordspråk:

Den man ligger med får bädda.
Gammal kärlek kostar alltid.
Kvinnans list övergår när mannen får stånd.

Och så får ni själv lista ut vilka de ursprungliga ordspråken är!

Lasse

Senast redigerad av en moderator:

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

Jag skulle uppskatta om du var lite hövligare i din ton mot oss som lägger vår fritid på detta.
Det är bara att anmäla sig till styrelsen om du tror dig kunna sköta detta bättre.

Har själv jobbat med pc-nätverk-servrar i 20 år och vet vilken press man har när allt står och alla (ibland flera hundra) undrar vad f-n är det som händer, så om Håkan tar i (bara lite) efter att ha svettats och lyckats återställa eländet, så förstår jag honom fullt ut.
Tack för din insats Håkan.

F

F.d. 18368

Guest

Det är väl ingen som ifrågasätter Håkans insats som hårt ( oavlönad?) webbmaster. men har han inte ett ansvar också, att inte hacka ner på medlemmar. Han är i alla fall en officiell person inom HBK . Eller är han inte?

Så tycker Wikström

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Jag kan inte låta bli att skratta när jag läser alla utvikningar från min felstavning av travestera (numera rättstavat). Jag trodde i min enfald att ni skulle uppskatta min komiska förvrängning av att "Man inte skall kasta sten om man sitter i glashus" till "Man inte skall kasta sten om man sitter i sjukhus" med tanke på att den ursprunglig insändaren bredbansbanditen som klagade på bristen på resevsystem är läkare och sjukhus nyligen stått utan ström, trots att de haft reservaggregat Allt enligt länkarna i mitt första inlägg.
Nu gör det ju inget att jag fick uppföljning av fel orsak, vilket får mig att tänka på Ronnie Eriksson som till följ av alla applåder han fick då han spelade på ett äldreboende gav tre extranummer. Tills han upptäckte att pensionärerna jagade blomflugor.
//Conny
Bara måste få komma med en ytterligare travestering: "Vara på urinens brant
- på pottkanten"

Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest

Hur mycket överskott i pengar var det ni hade nu igen?

Det var det här jag köpte, visserligen säger bredbandsbanditen "ni" skall ju givetvis vara vi. Vårt stora överskott i klubbkassan kan ju användas till att köpa in så bra maskin, program samt utbildning för dom som pysslar med vår teknik där det behövs som kassan tillåter. Vi bör ju då ligga på topp. Det är ju sidan som är hela klubben;)

Gurra

F

F.d. 2692

Guest

Jo nog kan det vara svårt att uttrycka sig i skrift men har ändå lite funderingar på inlägget som löd:

Dom har uppenbarligen inte någon UPS eller Diesel reservkraft, hoppas det är billigt att ha servern där för annars är det en rejält nitlott vad beträffar driftsäkerhet.

Man kan ju bara önska att ni kör med raid-5 på servern, allt annat vore ju vansinne

Varför skriver man "ni kör", varför inte "vi har". För mig är det VI som är HBK och det är VÅR server som mådde dåligt. Hade önskat att inlägget löd så här:

Hej, såg att det var problem med servern. Är det så att ni behöver hjälp är jag kunnig i UPS och Diesel och står gärna till tjänst om ni skulle behöva min hjälp.

Detta var min helt personliga lilla fundering om hur man kan uttrycka sig.

F

F.d. 53498

Guest

Den som varit beskast i kritiken mot banditen är nog jag.

Jag har som jag skriver tidigare tyckt att banditen tar i när han kritiserar eller diskuterar.
Men banditen kanske inte är den tuffing han verkar vara, möjligen kan det vara en generationsfråga. I avataren står att Banditen är 33. Utvecklingen har på de 30 åren som skilljer oss, varit stor i hur man uppträder mot varandra. Om utvecklingen varit bra eller dålig i betende mot andra är väl upp till betraktarens uppfattning.

Men jag tycker det är synd att Banditen skriver, ni har väl mycket pengar i kassan, jag trodde att i den här klubben är det vi. Kanske Banditen inte riktigt förstår att vi är medlemmar i en förening och att han tror att han talar med ett företag.

Senast redigerad av en moderator:

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025

Det var det här jag köpte, visserligen säger bredbandsbanditen "ni" skall ju givetvis vara vi. Vårt stora överskott i klubbkassan kan ju användas till att köpa in så bra maskin, program samt utbildning för dom som pysslar med vår teknik där det behövs som kassan tillåter. Vi bör ju då ligga på topp. Det är ju sidan som är hela klubben;)

Gurra

Håller med dig, men av erfarenhet så vet jag shit happens ändå, hur mycket man än satsar:(

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Har själv jobbat mycket med att bygga datorhallar och webbhotell i mycket stor skala. Både ny o tillbyggnad i driftsatta hallar åt banker o börsföretag m.m.

Att säkerheten är hög ska ni veta med när olyckan är framme så kan allt hända tyvärr.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Låt se, förstod jag verkligen vad han skrev?
Är min uppfattning av texten månne skev?
Kan jag ha missuppfattat skribentens intention?
Kanske borde jag ge honom/henne absolution?

Dagens råa språk bland ungdomarna tycks oss gamlingar ”giftigt” som en ”bäsk”
finns dock en nyans där av ”rakt på sak” och tydlighet utan tillstymmelse till fjäsk!

Sund verbal revolution
eller språklig deklination?

Är kanske skräpmatspreferenserna
orsak till skräpspråkstendenserna?

Jappe

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen