• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad beror nertiden på?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Vad beror nertiden på?

Mmmm

Dom har uppenbarligen inte någon UPS eller Diesel reservkraft, hoppas det är billigt att ha servern där för annars är det en rejält nitlott vad beträffar driftsäkerhet.

Man kan ju bara önska att ni kör med raid-5 på servern, allt annat vore ju vansinne

Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Jodå det är både UPS o Diesel och det var just detta som krånglade.
Jag skulle uppskatta om du var lite hövligare i din ton mot oss som lägger vår fritid på detta.
Det är bara att anmäla sig till styrelsen om du tror dig kunna sköta detta bättre.

F

F.d. 10627

Guest

Jag skulle uppskatta om du var lite hövligare i din ton mot oss som lägger vår fritid på detta.
Det är bara att anmäla sig till styrelsen om du tror dig kunna sköta detta bättre.

Hur mycket överskott i pengar var det ni hade nu igen?

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Jag håller med Håkan. Finns ingen anledning att vara så vass och på gränsen till otrevlig i det du skriver.

Vi andra har förståelse för att shit happends någon gång.
Jag tycker också att det är tråkigt att sidan legat ner så länge, men jag kan ändå förstå att ansvariga gör allt dom kan för att fixa till det.

Keep smiling :)

L

Lärkan 321

Guest

Vill bara säga att vi verkligen uppskattar att det finns personer som Ni som vill lägga ner arbete för att vi alla ska kunna få denna service som hemsidan innebär. Att det ibland kan krångla kan inte vara hela världen. Vi har fullt förtroende för er, Tack

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Epost som skickas till Husbilskubben.se fungerar fortfarande inte, eg. Kontakta Oss. Kommer förhoppningsvis upp under morgondagen.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej!

Vad beror nertiden för www.husbilsklubben.se på?

Helt oacceptabelt lång nertid!

Att räkna nertid är ett föråldrat, oekonomiskt och ganska ointressant sätt att beräkna informationsåtkomst. När man hanterar informationssystem är det ägarens eller kundens åtkomsttid som man fokuserar på. Man designar lösningen efter behov, kostnader, servicenivåavtal mm. Vilken åtkomsttid är man beredd att betala för? Ska åtkomsttiden vara 367/7/24? Dvs alla dagar, hela veckan, dygnet runt? Då kostar det fantastiskt mycket pengar. Det finns i princip inga informationssystem i världen som är designade för detta.

Jag har användt HBK i 8 månader. Jag har mao haft möjlighet att nå informationen på siten i 5760 timmar. Jag har varit utan informationsåtkomst i några timmar. Dvs mindre än 1 promille av min teoretiska tillgång. Det ger mig en upptid på 99,99% och det betalar jag 100 kronor för. Det är fantastiskt!

Resomanget ovan är iofs teoretiskt eftersom vi av förklarliga skäl inte har några servicenivåavtal i en ideell förening, men jag anser ändå mitt resonemang betydligt mer relevant än banditens resonemang kring nertid. Jag tycker också att hans resonemang kring säker och/eller prioriterad kraftförsörjning och raidlösning, håller samma klass.

Banditen, jag tycket att detta är ett lågvattenmärke! Det känns som om att du kan en del men du använder inte den kunskapen särskilt konstruktivt här!

F

F.d. 53498

Guest

Jeg må si meg 100% enig med deg. HBK sidene er en daglig glede å gå inn på.
Mange takk til dere som legger en masse fritid inn til medlemmenes glede. :)

Vi är också mycket tacksamma för det stora ideella arbetet som läggs ner till allas vårat bästa, så stort tack till er som fixar allt detta.

Du banditen, jag har vid något tidigare tillfälle tyckt att du trampar långt utanför ramarna av god ton och hyffsat uppträdande. Var snäll och rätta in dig i ledet bland alla andra trevliga, kunniga och förstående människor som finns här på vårt forum

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18368

Guest

För min del tycker jag att Håkans ton mot Bredbandsbanditen var lite i ohövligaste laget. Påminde om en förnärmad barnunge. Månne vi skall stå med mössan i handen och skrapa med foten.

Mvh Wikstrom

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

För min del tycker jag att Håkans ton mot Bredbandsbanditen var lite i ohövligaste laget. Påminde om en förnärmad barnunge. Månne vi skall stå med mössan i handen och skrapa med foten.

Mvh Wikstrom

Ibland är du lysande i dina analyser Wikstrom. Här tycker jag dock det är din reaktion som påminner om barnungens.

Här jobbar folk ideellt och under press för att återskapa vår information efter en incident och sen när man får på skallen som tack ska man dessutom vara artig!!! Jag gillar också god ton men tror inte att min reaktion på banditens påhopp varit lika välformulerad som Håkans, under motsvarande omständigheter! :cool:

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Det har ingen betydelse om hemsidan ligger nera några timmar på grund av att ett fel har uppstått. Och i synnerhet om felet beror på strömavbrott som inte kunde förutses.

Nej klaga inte, gör något vettigt, tvätta husbilen under tiden eller bara vila.
Bra jobb Ni gör som har med hemsidan att göra.
/VIDHEM

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen