F
F.d. 12156
Guest
Sv: Vad ANVÄNDER NI FÖR SKYDD
Klart att ja e ......
Du är en riktig tuffing
Klart att ja e ......
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du är en riktig tuffing
Låter ypperligt ge buset vad dom tålVi ska ha ett basebollträ. Det är min mans förslag, men jag tycker det låter bra.
Största storleken av ficklampa förvarad vid dörren. Den har ett gediget handtag av stål. Vitsen är att man kan förklara att man haft den i handen när man undersökte vad/vem som var i farten med att störa ( stjäla e d ).
Att beväpna sig mot våld med tillhygge, exv järnrör, golfklubbor, brödknivar, elpistoler, tårgas/pepparspray mm kan i sämsta fall, om olycklig utgång av händelsen, drabba en själv hårdast, i varje fall i vårt land!
Enligt vad jag förstått är våld / handgemäng ytterst ovanligt i dessa fall.
Är det ett beväpnat rån man utsätts för är det nog bäst att göra som rånarna säger!
Utrusta familjen med varsin mistlur/handsirén finns i båttillbehörsaffärerna kostar 100:- c:a för att använda vid överfall. rån. Ljudet räcker för att väcka rorgängaren på en finlandsbåt, skrämmer säkert bort dom flesta med hörseln i behåll och påkallar hjälp.
Det är inte trevligt att se någon som gjort ett rånförsök ligga och förblöda och att då stå där med en golfklubba i handen när polisen kommer. Det blir mycket trassel.
//Åke