Sv: VAD åker ni i när...............
Nu skall jag försöka kommentera och ge lite vettiga svar på era inlägg
.
Det gör ju inget om ni hjälper till och svarar själva på kompisarnas inlägg! För då har jag som trådstartare ett eget system som minimerar mitt eget arbete
Det blir inte lätt men vi kör på!
Jag testar först med Håkand!
Jo, det var en kanondag! Stod på ett ställe där man kunde se lite fina tempoväxlingar samt ett par riktigt fina åklinjer!
Massor av Golfar idag i skogen
Allt från ylande H-bilar till snällare E-bilar!
(H= Trim, E= Otrimat). Fast åkmässigt så är det egentligen skojigare med de otrimmade bilarna för de måste åka så aktivt att de inte tappar fart och då blir det ibland mycket snävt och inner i dikena
sedan skrev du om att åka formelbil och det måste vara steget över i åkkänsla mot min Caterham .
Sedan till LaBri
Skönt rake på cykeln! Vad är rake då? Jo, kolla in och lär här för nu skall jag besserwissa lite!
Om ni tittar på cykeln på bilden så ser ni att framgaffeln har en väldigt stor lutning på framgaffeln! Är ni med?
Denna vinkeln kallas CASTERVINKEL på en bil! Så nästa gång ni gör framvagnsinställning så vet ni vad castervinkeln betyder!
Praktiskt sett så betyder det att en sådan vinkel som cykeln har= Spårstabil, men tungstyrd. Mindre vinkel =tvärs om
Så är det! De andra hjulvinklarnas betydelse går inte att förklara med en cykel. Om ni vill veta så får jag ta till en gubbes benställning!
FRÅGA OM NI VILL VETA!
Nu är det mycket besserwisser på G
Sedan försöker jag mig på "Spanienfolket"
Då blir det inte så där "snällt"
För det första så är tjejen som tvättar P.cabben i mina ögon tusen ggr. snyggare än bilen. Märk väl att detta är min högst personliga uppfattning, och en Porsce gör sig inte i cabutförande!
Fast jaggan är snygg. Om ni åker ner till Spanien så förstår jag om ni gör en omväg runt "ringen". För där vill man stanna länge!
Allt för husfriden
Fuzzy 3,0
Ja, du åker i en bil som bjuder på symfoni i varvtal runt 8000 rpm. Min mellanflickas pojkvän har en Civic med denna motorn (tro jag)och den bilen är helt underbar när varvräknarn klättrar mot 8000rpm. Sedan på tomgång så finns det absolut inga mekaniska felljud. Japsen kan bygga motorer!
Sedan tyckte du att din bil var för mjuk vid banåka! Testa med hårdare krängningshämmare! Gör underverk!
Till Hannibal
Förklara dig! Jag tror inte att du iaf är seg! Du läser ju denna tråd
Och till mr Dethleffskvalite!
Heder till en människa som orkar trampa över stock å sten i flera mil!
RESPEKT säger jag bara! Värstinghoj som du har hjälper inte, man måste ju ända stå för huvudkraften!
jag har åkt lite enduro med MC, och jag brukar vara totall slut efter en mil eller i bästa fall två
.
MEN DU TRAMPAR SJÄLV!!!!!!
Respekt
Hujedamej. nu tar jag kväller, och i värsta fall får jag tvinga i mig ...nåt gott!
Ha det gott ute i stugorna eller i husbilen (ni som inte fegat ur än
)
önskar Anders