• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad är detta för statistik?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Vad är detta för statistik?

Vad är syftet med denna redovisning? Att vara imponerad av antalet inlägg vissa personer gjort? Eller att förundras av att vissa aldrig skriver?

//Lasse Kba

Dom som inte skriver så mycket kanske har ett större liv utanför datorn .. hehe får nog gå ut en stund men hoppas inte allt jag skrivit har vara "blaj" .. ;) :)

Ha dä gött Lasse

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Asch - ser nu i min profil att jag redan betalt för 2013 - då kan jag gå och lägga mej, i dubbel bemärkelse. ;)

Och ni som är så bittra så ni inte orkar skriva något positivt. Tänk ut en trevlig träff i glada kompisars lag istället. Tänk positivt. :)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Vad är syftet med denna redovisning? Att vara imponerad av antalet inlägg vissa personer gjort? Eller att förundras av att vissa aldrig skriver?

//Lasse Kba

Ja Lasse. Varför firar vi något överhuvudtaget? Varför ser vi vissa händelser som framgång? Varför har vi traditioner? Varför ska vi behöva känna att något är lite extra?

Det kan du fundera på..., jag behöver det inte! Det här är kul! Det här ska manifesteras. 400 000 inlägg är fantastiskt! Det är en enorm framgång för vår sociala community! Där du också är en del Lasse! :)

:-/<rister

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej yalla yalla!
Jo jag instämmer!
Men efter att en grannfamilj blivit av med sin son, & dom hade skänkt flera pengar & dom fick reda på att 2 pers. i Lund hade fått flera miljoner i avgångsvederlag för en del år sedan, så blev det no more pengar!!"
Alltså dom blev så besvikna vart pengarna blev av så, nä nu är det stop!!!
Mvh.

Skänk pengarna till Barncancerfonden istället!
Vi lägger en hundring...

Bosse

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej yalla yalla!
Jo jag instämmer!
Men efter att en grannfamilj blivit av med sin son, & dom hade skänkt flera pengar & dom fick reda på att 2 pers. i Lund hade fått flera miljoner i avgångsvederlag för en del år sedan, så blev det no more pengar!!"
Alltså dom blev så besvikna vart pengarna blev av så, nä nu är det stop!!!
Mvh.

...flor, i all välmening.., men släng dig i väggen!!!

Vill man inte skänka pengar till barncancerfonden ska man låta bli. Men använd inte de här skrönorna som alibi. Barncancerfonden gör skillnad!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Att vi ska hjälpa folk, djur och regioner som är i nöd samt skänka pengar till olika forskningar är solklart. Det finns nog ingen HBK-are som inte ställer upp på det.

Men - det finns 397 ideella föreningar med 90-konto samt en hel del egna ändamål inom HBK. Jag tror personligen inte att vi 9.000 medlemmar kan enas om till vilket ändamål våra skänkta pengar ska gå till utan var och en får nog skänka sina pengar till sina ändamål.

Därmed inte sagt att man inte kan göra upprop till olika ändamål här på forumet. Med en klar och tydlig beskrivning vart pengarna ska gå tror jag vi kan samla in väldigt stora summor. Men för att det skall få önskad effekt så förtjänar dessa upprop egna trådar och inte bli inbäddade i trådar som t ex denna.

Uttryck som "skänk pengarna istället till ..." är i mina öron lite konfliktfyllt och leder nog inte till målet "stora summor".

F

F.d. 5080

Guest

Ja Lasse. Varför firar vi något överhuvudtaget? Varför ser vi vissa händelser som framgång? Varför har vi traditioner? Varför ska vi behöva känna att något är lite extra?

Det kan du fundera på..., jag behöver det inte! Det här är kul! Det här ska manifesteras. 400 000 inlägg är fantastiskt! Det är en enorm framgång för vår sociala community! Där du också är en del Lasse! :)

Jag funderar nog på allvarligare saker än så.....Visst håller jag med dig om att detta är kul, men jag reflekterade att vi är ca 9000 medlemmar och vissa av oss syns jämt och ständigt i debatten, medan andra aldrig syns. Bara en reflektion, men visst är det kul att det skrivs......:)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag funderar nog på allvarligare saker än så.....Visst håller jag med dig om att detta är kul, men jag reflekterade att vi är ca 9000 medlemmar och vissa av oss syns jämt och ständigt i debatten, medan andra aldrig syns. Bara en reflektion, men visst är det kul att det skrivs......:)

OK. Vilket är då problemet? De som syns för mycket..., eller de som syns för lite?

Blir det mer jämlikt om alla är tysta?

En allvarlig reflektion från

F

F.d. 5080

Guest

OK. Vilket är då problemet? De som syns för mycket..., eller de som syns för lite?

Blir det mer jämlikt om alla är tysta?

En allvarlig reflektion från

Kära Krinil.... Nu gör du en höna av en fjäder......Jag reflekterade enbart över att vissa personer här på forumet skriver väldans mycket, medan en del medlemmar aldrig skriver. Har du problem med detta??????:twitcy:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Kära Krinil.... Nu gör du en höna av en fjäder......Jag reflekterade enbart över att vissa personer här på forumet skriver väldans mycket, medan en del medlemmar aldrig skriver. Har du problem med detta??????:twitcy:

Det är fullt möjligt att jag gör en höna av en fjäder, det har jag gjort förr..., men i så fall har jag nog haft god hjälp av dig den här gången. :) Du skrev exempelvis "...Jag funderar nog på allvarligare saker än så"

Men har vi hjälpts åt att tona upp det här, kan vi säkert hjälpas åt att tona ner det också!

Det är fantastiskt att HBK snart ska ha sitt 400 000:e inlägg!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen