F
F.d. 55811
Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?
Här har vi en Herre som ser det från vårt perspektiv!
Jag förstår att alla pratar för sin sak, men med tanke på vi är helt nya i husbilsvärden så tänkte vi att det skulle ge oss en uppfattning om hur tankegångarna går....
Dom kronor som blir över kommer leda till fortsatta investeringar/förbättringar...
Vi planterade 314 thujaplantor i våras vid ställplatsen...
Vi körde 90 Lastbilar med släp med fyllnadmaterial
Vi körde 33 Lastbilar med matjord
Sen sådde vi även X antal skottkärror med gräsfrö
Ovanpå det så investerade vi i automatbevattning för 5000M2
Skall man se det rent krasst så kommer det ta en livstid i intäkter av husbilar för att ens räkna hem investeringarna, detta då borträknat köp av tomt.
Som du säger så vill vi ha det enkelt och smidigt, då vi har vanliga 7-16 jobb vardagar....
Väl mött
Kim
På en ställplats har vi betalat 200kr som mest inkl ström, vatten och toalett.. Vi är inte speciellt beroende av toalett, det har vi i bilen och tömning hade ni i närheten..
Det vi personligen värdesätter högst är en dusch..
På en Camping i Leksand tog dom 95kr bara för elen och inte en enda plats var ledig så vi blev utan, trots att dom har 251 platser!!!!
Likaså blev det på Särna Camping, vi blev utan el...
Känns faktiskt alltid som om elplatserna ryker först.!!!
Nu har ni en fantastisk badplats, speciellt fiska och med kanotuthyrning i anslutning, jag tror att er ställplats kommer vara en toppenplats..
Det kan nog bli lite galet och fråga oss vad ni ska ta betalt av oss, känns liksom som om vi helst vill betala så lite som möjligt, trots att vi har råd..
Jag rekommenderar att ni ska ta BRA betalt..
Skynda långsamt, allt behöver inte finnas första året..
Lycka till...
Ps, hur många Thujor har ni planterat, började räkna men gav upp
Här har vi en Herre som ser det från vårt perspektiv!
Jag förstår att alla pratar för sin sak, men med tanke på vi är helt nya i husbilsvärden så tänkte vi att det skulle ge oss en uppfattning om hur tankegångarna går....
Dom kronor som blir över kommer leda till fortsatta investeringar/förbättringar...
Vi planterade 314 thujaplantor i våras vid ställplatsen...
Vi körde 90 Lastbilar med släp med fyllnadmaterial
Vi körde 33 Lastbilar med matjord
Sen sådde vi även X antal skottkärror med gräsfrö
Ovanpå det så investerade vi i automatbevattning för 5000M2
Skall man se det rent krasst så kommer det ta en livstid i intäkter av husbilar för att ens räkna hem investeringarna, detta då borträknat köp av tomt.
Som du säger så vill vi ha det enkelt och smidigt, då vi har vanliga 7-16 jobb vardagar....
Väl mött
Kim
Senast redigerad av en moderator: