• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55811

Guest
Hej!

Mitt namn är Kim Thuresson!

Jag och min sambo Malin har ordnat med en ställplats för husbilar precis intill Ivösjön.

Detta ligger mellan Näsum och Bromölla. Den kommer att vara öppen för alla husbilsägare våren 2014...

GPS-koordinater: N56 08 40 E14 31 14

Karta Google:
http://s17.postimg.org/gj8ae8j33/Namnl_s.png

Bifogar även några bilder:











Vi undrar om det finns intresse för elplats?
Vi undrar om det finns intresse för färskvatten?

Om jag missbrukat någon forumsregel så ber jag på förhand om ursäkt för det, önskar istället att om så är fallet så kontaktar admin/ansvarig mig.

Om inlägget hamnat i fel forumsdel så får admin gärna flytta det till rätt.

Alla synpunkter mottages tacksamt!


Väl mött
Kim
 
Senast redigerad av en moderator:

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Fler ställplatser är väl vad alla skriker efter o här ser det ut finnas potential.
Vatten så klart o en brunn för gråvatten tömning. Finns det badmöjligheter i sjön?
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Vi åker dit och kollar imorgon. Kom där förbi helgen som gick, men visste ej då om man fick åka ner. Hoppas det är OK att åka ner och titta?

Hälsningar, Fy & Bi i Kristianstad
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Fler ställplatser är väl vad alla skriker efter o här ser det ut finnas potential.
Vatten så klart o en brunn för gråvatten tömning. Finns det badmöjligheter i sjön?

Färskvatten check!

Det finns möjlighet att tömma sin cistern gratis på Bellas Place i Bromölla!
Dom serverar för övrigt väldigt god mat...

Det finns mycket goda badmöjligheter i sjön, brygga finns och bättre brygga kommer att byggas sommaren 2014
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Vi åker dit och kollar imorgon. Kom där förbi helgen som gick, men visste ej då om man fick åka ner. Hoppas det är OK att åka ner och titta?

Hälsningar, Fy & Bi i Kristianstad

Det går fint att kika!

Men för närvarande får man ej köra ut på det nysådda gräset :)

Det går däremot bra att vända hos grannen Wetlandi, du får gärna ge dina synpunkter efter du besökt platsen i verkligheten...

Mvh

Kim
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5960

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Helt underbart med fler liknande privata mindre ställplatser.
Landade på en liknande med el och allt i Holland för 2 år sedan. En av de bästa som vi bodde på under 2 veckor i Europa
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Härligt att höra!
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Det är absolut lösbart, trodde dock att dom flesta nyttjade solceller idag?

Med tanke på att det kostar en slant att bygga elplatser så är ju frågan om ni vill betala några kronor extra för el?

En annan fråga är om ni brukar ha en extra förlängningssladd med er så man ej behöver elstolpar på mer en ett par stället?

Många elstolpar fördärvar naturkänslan lite....
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Skaffa bara en eller två stolpar med ett par eluttag..

Alla vill inte ha el, tror att alla har minst 20 meter kabel med sig..
 

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej

Kul initiativ! Vi besökte Ivösjön och Bromölla i juni, och återvänder gärna.
Färskvatten och tömning är absolut viktigast, men även el kan behövas ibland.
Vi har alltid dubbla kablar med oss, så för är det helt OK med långt mellan elstolparna.

Ingegerd och Bo-A
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Alltid välkommet med nya ställplatser.
För oss brukar toatanken vara det som först når kapacitetstaket. Om det går att få till tömningsmöjlighet vore det vad vi skulle sätta mest värde på.
(Länken till Google kartan verkar vara fel - leder till Scoutvägen vid campingen)
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej

Kul initiativ! Vi besökte Ivösjön och Bromölla i juni, och återvänder gärna.
Färskvatten och tömning är absolut viktigast, men även el kan behövas ibland.
Vi har alltid dubbla kablar med oss, så för är det helt OK med långt mellan elstolparna.

Ingegerd och Bo-A

Tackar för infon, lägger den på listan...

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka!!
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

En ganska utbredd uppfattning bland husbilsåkare är att vi betalar för vad vi utnyttjar. Och nog har de flesta en förlängningssladd på tillåtna 25 meter.:)
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Alltid välkommet med nya ställplatser.
För oss brukar toatanken vara det som först når kapacitetstaket. Om det går att få till tömningsmöjlighet vore det vad vi skulle sätta mest värde på.
(Länken till Google kartan verkar vara fel - leder till Scoutvägen vid campingen)

Ok, som sagt så finns det möjlighet att på ett smidigt sätt tömma den på Bellas Place i Bromölla. Dom serverar även mycket fin mat och man kan passa på och få i sig en god burgare...

Vi ska klart fundera över tömningsmöjligheten, det är dock ett Natura 2000 område, vilket ställer till det endel vi grävarbeten och dylikt...

La in en vanlig bild från Google Maps istället....
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

En ganska utbredd uppfattning bland husbilsåkare är att vi betalar för vad vi utnyttjar. Och nog har de flesta en förlängningssladd på tillåtna 25 meter.:)

Himla Bra!!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

En ganska utbredd uppfattning bland husbilsåkare är att vi betalar för vad vi utnyttjar. Och nog har de flesta en förlängningssladd på tillåtna 25 meter.:)

Nu undrar jag var har detta kommit ifrån. Ibland räcker det inte med 25 meter och vem påstår att just denna längd är tillåten. Har ofta sett uppemot 50 meter där det krävs och till och med längre!
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Kolla med någon annan ställplats som har extra avgift för el om hur många som använder den service när den kostar extra. De ställen jag varit på under sommaren går alltid elplatserna först. Kolla tex med Bosse i Skutesjön (hoppas det är ok att jag nämner dej Bosse);-)

Sen kan det bero på hur mycket el man har tillgång till, tex har väl alla med Ac i bodelen behov av 10 amp, eller klarar ni er med 6amp?

Ytterligare en faktor som avgör el frågan är väl öppet tiderna/längd på säsongen. Det går fort nu så snart vill alla ha värme på natten
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Finns det badmöjligheter i sjön?

Ivösjön är en av de bästa sjöarna jag har badat i. Klart och fint vatten, sjön är 50m djup på sina ställen.
Ivösjön har vid flera inventeringar visat sig vara Sveriges artrikaste fisksjö med cirka 25-30 fångade arter.


Vi kommer säkert o besöker er ställplats när den är klar, vi gillar Ivösjön skarpt. För vår del räcker fin utsikt och bärighet under hjulen för att vi ska vara nöjda och glada.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen