Diesel Doris
HBK Medlem
Coop med mera brukar vara bäst
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kan den låga växlingskursen bero på att det står Prel.10,21 är under nominella växlingskursen tar du ut en miljon lär du gå med bra vinst.
Kan den låga växlingskursen bero på att det står Prel.
Det är väl så, men vilket är minst dåligt....ta ut alla EURO hemma eller utomlands?Ja, om kursen är väldigt fördelaktig så är det troligen den s.k.” Avistakurserna, ibland även kallade spotkurserna, visar en riktkurs för valutor vid betalningar och överföringar. De kurser du ser på sidan är inga bindande kurser från banken eftersom valutakurser kan svänga snabbt, både upp och ner”. Källa: SEB
TommyD
Coop byter utgivare av sina kort så nu får jag en kostnad vid kontant uttag nästa år. Har ett Coop Mer kort.SEB har dessutom valutapåslag 1,65%, jag har valt Coop som inte har nåt tillägg (finns fler, ICA?).
/Göran
Så mycket väger väl inte sedlar eller ?Bara att slippa släpa med sig en massa kontanter borde vara värt en hel del.
Växlingsavgift/-kostnad uppstår ju oavsett om du växlar till kontanter i Sverige, eller använder ditt svenska bank-/kreditkort utomlands.
Att sedan olika kort, banker kreditföretag använder olika påslag är en annan sak.
Själva använder vi alltid kort.
TommyD
Det stämmer inte med de villkor som jag hade fått, se nedom. Det kan hända att Santander har haft någon kampanj då...Santander kort verkar bra att betala med, dock ej för kontantuttag:
Visa bilaga 161123
Från att ha varit det bästa kortet att använda utomlands blir det ett av de sämre, synd. Valutaväxlingspåslag plus 1,5 % kontantuttagsavgift gör kortet ointressant. De har ju nyligen dragit årsavgift, undrar vad som händer med den när jag inte vill ha det nya kortet.Coop byter utgivare av sina kort så nu får jag en kostnad vid kontant uttag nästa år. Har ett Coop Mer kort.
Snart byter vi kort! | Coop
Magnus