• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

F

F.d. 22252

Guest
Det var bara spanien och luxemburg som höll ca 12kr/l Frankrike och tyskland kostade ca 16kr/l på de stora vägarna något mindre inne i samhällen. Det finns en orsak till de gula västarna. Tyskland var ju mycket billigare när jag körde där 2016 och det var riktig diesel men nu har de höjt priset ordentligt och blandat in 7% rapsolja och då drar motorn mer. Kan ju bli problem när man kör in i vintern med stor tank utan vinterdiesel.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Det var bara spanien och luxemburg som höll ca 12kr/l Frankrike och tyskland kostade ca 16kr/l på de stora vägarna något mindre inne i samhällen. Det finns en orsak till de gula västarna. Tyskland var ju mycket billigare när jag körde där 2016 och det var riktig diesel men nu har de höjt priset ordentligt och blandat in 7% rapsolja och då drar motorn mer. Kan ju bli problem när man kör in i vintern med stor tank utan vinterdiesel.
Såg att jag betalade 10,78 för Euro på Total när jag tankade och Shell (Trier) 10,82 för Euro
 
Toppen