• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårt avtal med SÅIFA

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Tankade på Uno X truck tapp i Norge 19.27 litern får se om det blir rabatt på det. 19.77 var skyltat på macken i övrigt.

Sysk167

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Jag har hittat YX truck Tana tapp i Tana bru i Norge. Där står det även Preem… Måste nog göra en tankning här innan vi åker hemåt om drygt 2 veckor, så det blir väl göra som du dvs snåltanka där så vi klarar oss ca 10-20 mil in i Finland där priset är ungefär som i Sverige. I alla fall om man tankar rätt tid på dygnet vilket är på morgonen. Sedan går priset uppåt. Spännande och höra vad du får betala för din tankning.

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jag har hittat YX truck Tana tapp i Tana bru i Norge. Där står det även Preem… Måste nog göra en tankning här innan vi åker hemåt om drygt 2 veckor, så det blir väl göra som du dvs snåltanka där så vi klarar oss ca 10-20 mil in i Finland där priset är ungefär som i Sverige. I alla fall om man tankar rätt tid på dygnet vilket är på morgonen. Sedan går priset uppåt. Spännande och höra vad du får betala för din tankning.
Tydligen så funkar det inte på alla YX mackar. Jag provade på en, sedan så ringde jag ÅFA och det är tydligen bara på "Truck" ställena det funkar, på Uno verkar det funka rakt över.

Sysk167

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Tydligen så funkar det inte på alla YX mackar. Jag provade på en, sedan så ringde jag ÅFA och det är tydligen bara på "Truck" ställena det funkar, på Uno verkar det funka rakt över.
Fick fakturan för tankningen i Tana Bru (Norge). Priset i Sverige låg då på 17.26/L med vårat Såifa-kort. Priset i Norge blev 18,00/L efter en rabatt på 1,20kr/L. Vi ska förmodligen dit nästa år igen & då kan ju vara bra att veta hur det funkar...

Toppen