Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Lite ovanför Alfas del Pi har vi Coll De Rates, fast det krävs att man har en personbil.
Men maten där är värt resan upp på berget.
Lite suddig bild, men det får gå...
Man kör mot Tarbena när man ska till Coll De Rates (en bra bit ifrån Alfas). Vi gjorde det i vintras men stället var stängt, troligen pga covid-19. Hoppas det är öppet i år...Ja, där har vi ju varit tillsammans och ätit lunch (både Gerd och jag fastnade ju på din bild) med en vidunderlig utsikt över närliggande berg och med havet i fjärran.
Man kör mot Tarbena när man ska till Coll De Rates (en bra bit ifrån Alfas). Vi gjorde det i vintras men stället var stängt, troligen pga covid-19. Hoppas det är öppet i år...
Visa bilaga 216415
Jag brukar också "tanka" där medan Marianne köper apelsiner och annat nyttigt på det lilla torget (inte undra att kvinnor lever längre, lol... ; )))Vi kör alltid (med hyrbil) norrut några mil på N332 och svänger av in till byn XALO och besöker bodegan där. Ofta säljer lokala odlare frukt intill parkeringen mitt emot bodegan...
Det var ju internationella Gin & Tonic dagen igår den 19 oktoberHär njuter vi av var sin Gin Tonic baserad på Tanqueray Gin och Sweppes Tonic.
Tur att det inte är så långt hem för här och på de flesta andra barer och restauranger serveras det 10-15 cl gin i glasen...hugaligen... så gott det är...
Trevlig inspirerande berättelse från er resa.
Hur är läget just nu med plats på ställplatserna, är det mycket folk, är alla platser öppna som tidigare?
Vi kör alltid (med hyrbil) norrut några mil på N332 och svänger av in till byn XALO och besöker bodegan där. Ofta säljer lokala odlare frukt intill parkeringen mitt emot bodegan. På lördagar är det stor loppis marknad intill denna parkering - trevlig utflykt under en hel en dag inkl. lunch uppe på restaurangen Coll de Rates. Från Xalo och upp till restaurangen är det smala vägar som i alperna, men det är dock inga problem att köra dit upp på toppen av berget med personbil - undvik att ta husbilen dit upp!
Bilder från Bodegan i Xalo där man erbjuder gratis provsmakning av samtliga deras viner och i tillägg finns det en stor shop där man handlar viner och i tillägg olivoljor.
Riktig vintermat passande årstiden, helt korrekt, men B&G, för alla smultron i skogen, glöm inte att ni befinner er mitt i "Mediteranian food" landet med fisk, skaldjur, paella, otroligt mycket frukt, nötter, olivolja, o.s.v...Kärt ”barn” har många namn...
2 andra ”höjdare” som erbjuds här är:
* 1:a lördagen i varje månad serveras Hausgemachter Krustenbraten mit knödeln und blaukraut,
* 3:e lördagen i varje månad serveras Hausgemachte rindsrouladen mit knödeln und blaukraut,
... gilla äget...