Sv: Vår nya bil
Om inte jag är helt ute och reser, så är det till syvende och sist, återförsäljaren som ska se till att allt är ok och att kunden blir nöjd. Så har det i alla fall varit med de nya Volvo vi har köpt.
Oavsett vilket uselt arbete som fabriken har gjort, så ligger ansvaret på säljaren/ generalagenten.
De ynka småfel vi har haft har man åtgärdat på ett mycket bra sätt! Hittar fabriken några fel i efterhand så återkallas ju bilarna. Så var det med växelföraren på vår C 30 för att ta ett exempel.
Är osäker på hur det är med husbilar specifikt men på personbilssidan är det en del prylar som eftermonteras av återförsäljaren.
Hade jag varit som ni, Grönberg, så hade Bromölla fått veta att de levat - oavsett hur "trevliga" de verkar! Sätt ner foten. Och gör det rejält! Som kund har man stora rättigheter. Det finns ju alltid ARN om inte annat hjälper.
Som ni säkert vet, har vi inget till övers för Bromölla! Men i detta fallet pratar jag generellt.